ok bedankt voor de informatie, als ik ooit iets terug kan doen.G-m@n. schreef:nee, goed in de leiding steken en terug vast draaien.
hulp gevraagd monteren xt remschijvenset
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- geitenboer
- Mountainbiker
- Berichten: 1292
- Lid geworden op: ma 26 nov 2007 15:02
- Rijdt met: mtb cube reaction '09
Bericht door geitenboer »
- geitenboer
- Mountainbiker
- Berichten: 1292
- Lid geworden op: ma 26 nov 2007 15:02
- Rijdt met: mtb cube reaction '09
Bericht door geitenboer »
Bedankt. heeft iemand de handleiding voor het monteren in het nl staan want op de site van shimano geeft dit een foutmelding.joske77 schreef:http://techdocs.shimano.com/media/techd ... 611888.pdf
misschien kan dit je op weg helpen?
veel succes
- geitenboer
- Mountainbiker
- Berichten: 1292
- Lid geworden op: ma 26 nov 2007 15:02
- Rijdt met: mtb cube reaction '09
Bericht door geitenboer »
iemand een foto van hoe die dingen eruit zien, zodat ik de juiste koop ?geitenboer schreef:alle zal me dan maar 2 nieuwe olijfjes gaan halen, dus nieuw olijfje erin en je hoeft verder niets te doen ?G-m@n. schreef:losdraaien en omhoog houden, afknippen en nieuw olijfje erin en terug aansluiten. ik doe het ook met een kniptang, beetje recht en ok.
Moeten de remmen dan terug afgesteld worden ? Of heeft dit er niets mee te maken, ja sorry gasten voor de vragen, maar wil het zelf leren. Wat je zelf doet, doe je meestal beter he.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: do 27 mar 2008 12:32
- Rijdt met: Speci Stumpy Marathon Carbon2007+ Sworks HT2010
Dit heb je nodig :
http://www.bike-discount.de/shop/k613/a ... ml?mfid=43
Inkorten is een fluitje van een cent, bij m’n beide fietsen XT setjes gestoken en ingekort zonder problemen, echter ontluchten achteraf bleek toch een noodzaak bij alle remmen, maar bij die XT remmen is dat eigenlijk ook een werkje van niks.
Snij gewoon de leiding door met een scherp cuttermes of nog beter een speciale kniptang voor persluchtleidingen, met die laatste snij je makkelijker mooi haaks ( recht) af, met een cuttermes moet je goed opletten dat je redelijk recht zit. Ik steek dan vlug een tandenstokertje in het uiteinde van de leidingen zodat er niet al teveel olie uitloopt. Draai de aanspanmoer van de leiding op de remklauw uit het huis en schuif deze op de leiding ( let op de orientatie) daarna schuif je het olijfje en dan duw je het kernpinnetje in de leiding tot het kraagje mooi tegen het einde van de leiding zit ( schuif het olijfje ver genoeg ) , dat pennetje induwen kan soms wat lastig zijn. Dan gewoon de leiding terug zo ver mogelijk in de remklauw, spanmoer stevig aandraaien en achteraf ontluchten, op een half uurtje ben je met alles klaar.
http://www.bike-discount.de/shop/k613/a ... ml?mfid=43
Inkorten is een fluitje van een cent, bij m’n beide fietsen XT setjes gestoken en ingekort zonder problemen, echter ontluchten achteraf bleek toch een noodzaak bij alle remmen, maar bij die XT remmen is dat eigenlijk ook een werkje van niks.
Snij gewoon de leiding door met een scherp cuttermes of nog beter een speciale kniptang voor persluchtleidingen, met die laatste snij je makkelijker mooi haaks ( recht) af, met een cuttermes moet je goed opletten dat je redelijk recht zit. Ik steek dan vlug een tandenstokertje in het uiteinde van de leidingen zodat er niet al teveel olie uitloopt. Draai de aanspanmoer van de leiding op de remklauw uit het huis en schuif deze op de leiding ( let op de orientatie) daarna schuif je het olijfje en dan duw je het kernpinnetje in de leiding tot het kraagje mooi tegen het einde van de leiding zit ( schuif het olijfje ver genoeg ) , dat pennetje induwen kan soms wat lastig zijn. Dan gewoon de leiding terug zo ver mogelijk in de remklauw, spanmoer stevig aandraaien en achteraf ontluchten, op een half uurtje ben je met alles klaar.