Shimano XT voorderrailleur probleem

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gast

Shimano XT voorderrailleur probleem

Bericht door Gast »

Ik heb me onlangs een shimano XT voorderrailleur aangeschaft, van volgens mij het jaar '02 (kon ik goedkoop overnemen). Nu krijg ik deze in combinatie met mijn LX '04 crankset niet afgesteld. Met de maximale uitslag van de kooi geraak ik wel op mijn grootste tandwiel vanvoor maar bijlange na niet op mijn kleinste. Ik heb nog bijna 5mm meer slag nodig om te kunnen schakelen.

Het enige wat ik nog kan bedenken wat er mis zou kunnen zijn is dat de diameter van de derrailleur iets groter is dan de kaderbuis #-o , maar dit heb ik op kunnen lossen dus die derrailleur zit wel muurvast nu. Zou het ook kunnen dat gewoon de '02 niet voldoende slag heeft? Als het dat is ga ik me morgen gewoon een '04 halen. Maar misschien heb ik nog iets over het hoofd gezien.

Alvast bedankt,

Bjorn
Gebruikersavatar
Simber
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: wo 05 jun 2002 02:00
Rijdt met: SantoS SingleSpeed

Bericht door Simber »

Gebruik de zoekfunctie eens en lees de vorige 575 posts over dat derailleurafstelgedoe.
Waarschijnlijk uw eindeloopschroefjes (2 schroefjes op uw der.) eens bijstellen.
Gast

Bericht door Gast »

Bedankt,

maar zoals ik al zei staan die maximaal afgesteld. Mijn derrailleur komt gewoon tegen mijn kader... :roll:
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

juist daarom omdat gij uw vijsjes uit uw derailleur bijna hebt gevezen, daardoor staat die tegen je kader
Gebruikersavatar
swerkfiets
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 06 feb 2004 19:35
Rijdt met: olmo sramX0
Contacteer:

Bericht door swerkfiets »

een langere trapsas plaatsen ofwel een trukje van een fietsenmaker is een rondel tussen kader en huls plaatsen zodat je die paar mm die je mist wint
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

focus_wrc schreef:juist daarom omdat gij uw vijsjes uit uw derailleur bijna hebt gevezen, daardoor staat die tegen je kader
Inderdaad, maar het is net zijn bedoeling de voorderailleur zo dicht mogelijk bij het kader te brengen.
Genius
Mountainbiker
Berichten: 900
Lid geworden op: za 06 mar 2004 18:28
Contacteer:

Bericht door Genius »

Zo laag mogelijk heeft de mijne mij verteld. En wat het probleem kan zijn is dat de '04 Lx niet ver genoeg naar buiten komt. Ik heb dit ook al voorgehad en gewoon breder gezet en het was opgelost.
Plaats reactie