Magura Marta doortrekken remhendel

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
xr 650
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do 08 jul 2004 19:23
Rijdt met: Radon ZR-four

Magura Marta doortrekken remhendel

Bericht door xr 650 »

Ik heb een probleem met mijn Magura Marta remmen, deze zijn slechts 2 maanden oud. Na 2 ritten kon ik de remhendel van mijn achterrem steeds maar verder indrukken todat hij uiteindelijk tot aan mijn stuur kwam. Toen ik het voorwiel omhoog bracht en daarbij korte pompbewegingen maakte met de remhendel herstelde zich dit. Uiteindelijk hielp zelfs dit niet meer. De fietsenmaker ontluchte 2 maal de remmen. De eerste maal hierna kon ik terug remmen maar niet meer zo krachtig als voorheen. Na 2 dagen stil te staan kon je de remhendel tot tegen het stuur trekken (en dit zonder dat er in tussentijd mee gereden werd !!!!).
Zit er lucht in de leidingen of is er iets stuk?
Gebruikersavatar
Cougar
Mountainbiker
Berichten: 193
Lid geworden op: za 22 mei 2004 12:13
Rijdt met: Giant Rincon FS Magura HS33

Bericht door Cougar »

Ik heb iets gelijkaardigs voorgehad, er was iets gescheurd in de remhendel zelf, mss ligt het daar aan
xr 650
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do 08 jul 2004 19:23
Rijdt met: Radon ZR-four

Bericht door xr 650 »

Iemand die ik tegenkwam op de blosoroute in Oudenaarde had ook iets gelijkaardig gehad en het probleem was een kapot membraam in het olievaatje aan de remhendel. Wat werd er vervangen? enkel het membraam of zitten er daar nog andere dichtingen tussen die onmiddelijk moeten vervangen worden?
Gebruikersavatar
WT6
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..

Bericht door WT6 »

De wondere wereld van Magura schijfremmen.
Die hebben regelmatig problemen met de remhendel.
Enkele forumleden hadden hier ook al problemen mee en deze werden opgelost door een nieuwe remhendel.
Gebruikersavatar
Cougar
Mountainbiker
Berichten: 193
Lid geworden op: za 22 mei 2004 12:13
Rijdt met: Giant Rincon FS Magura HS33

Bericht door Cougar »

Bij mij hebben ze toen enkel dat membraam vervangen door een ander, als je fietsenmaker het niet kan, kan je is naar Vaneyck gaan die hebben de mijne ook gemaakt
midas
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 10 dec 2003 19:39
Rijdt met: Red Bull NPL-400 (fully XT)

Bericht door midas »

kamikaze schreef:De wondere wereld van Magura schijfremmen.
Die hebben regelmatig problemen met de remhendel.
Enkele forumleden hadden hier ook al problemen mee en deze werden opgelost door een nieuwe remhendel.
'T zal toch over mij niet gaan zeker. :D In het begin van het jaar had ik hierover eens een illustere topic opgestart. Heel leerrijk was dat, maar spijtig dat 'em gewist werd.
Neeje, ik heb zo ook mijn ervaringskes gehad met Magura. Als ze maar 2 maand oud zijn, kan ik maar 1 iets adviseren: terug naar de winkel ermee en vragen om ze om te ruilen tegen een ander merk, XT bijvoorbeeld. De problemen waarvan sprake zijn kwaliteitsproblemen en Magura heeft ze constant. Andere onderdelen zijn vaak al even defekt als de originele. Ik heb zo 2 sets gehad, alletwee waardeloos.

PS: nu, op zich zijn het wel goeie remmen hé ... als ze werken!
Gebruikersavatar
fieldbiker
Mountainbiker
Berichten: 604
Lid geworden op: do 21 nov 2002 22:15
Rijdt met: Canyon CF SLX 9.9

Re: Magura Marta doortrekken remhendel

Bericht door fieldbiker »

xr schreef:Ik heb een probleem met mijn Magura Marta remmen, deze zijn slechts 2 maanden oud. Na 2 ritten kon ik de remhendel van mijn achterrem steeds maar verder indrukken todat hij uiteindelijk tot aan mijn stuur kwam. Toen ik het voorwiel omhoog bracht en daarbij korte pompbewegingen maakte met de remhendel herstelde zich dit. Uiteindelijk hielp zelfs dit niet meer. De fietsenmaker ontluchte 2 maal de remmen. De eerste maal hierna kon ik terug remmen maar niet meer zo krachtig als voorheen. Na 2 dagen stil te staan kon je de remhendel tot tegen het stuur trekken (en dit zonder dat er in tussentijd mee gereden werd !!!!).
Zit er lucht in de leidingen of is er iets stuk?
Ik had hetzelfde probleem met m'n Hayes disks, maar je moet 's kijken of er tussen je olievat en je hendel geen klein vijsje zit dat stilletjes aan loskomt. Dus gewoon het vijsje aandraaien en de hendel richt zich terug automatisch naar buiten. Ik weet dus niet of dit bij Magura ook zo is, maar heb hiermee toch overlaatst nog iemand geholpen.

Succes ermee,

fieldbiker
Gebruikersavatar
Thorgal
Mountainbiker
Berichten: 292
Lid geworden op: do 19 feb 2004 17:44
Rijdt met: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d
Contacteer:

Bericht door Thorgal »

@xr: zie pm

Ik heb net dezelfde bike, sinds eind april, en heb net hetzelfde probleem!

Als ik de remhendel van m'n achterrem indruk, "pakt" hij nog wel maar als ik blijf remmen (bv in een zéér lange en steile afdaling) dan druk ik m'n remhendel langzaamaan tot tegen het stuur. Dan moet ik enkele malen een pompende beweging maken en dan werkt het terug (eventjes)!

Ik had ook al aan ontluchten gedacht maar??? Blijkbaar helpt dat niet!

Op de site van magura vind je een tekening van alle spare-parts van de 2004 marta's. Over welk membraampje word er hier gesproken???

Ik ga alvast eens naar magura en naar bike-discount mailen!
Gebruikersavatar
Thorgal
Mountainbiker
Berichten: 292
Lid geworden op: do 19 feb 2004 17:44
Rijdt met: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d
Contacteer:

Bericht door Thorgal »

Voila,

zonet een mailtje naar magura en bike-discount gestuurd. Inclusief een mpg filmpje met het probleem.

Je kan het filmpje bekijken, klik op deze link:
http://members.lycos.nl/ikkeradon/index.html

Zoals je zal zien, zit de remhendel tegen het stuur (na 10 a 15sec indrukken), als ik hem dan loslaat, dan pakt hij terug op een "normaal" niveau.

En nu maar wachten!
Gebruikersavatar
Bantu
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: za 10 jul 2004 18:45
Rijdt met: Oud aluminium

Bericht door Bantu »

Leuk filmpje van uwen bike!!

Da's Rammstein zeker?
Plaats reactie