Schakelprobleem deel 37
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- bieste
- Mountainbiker
- Berichten: 613
- Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
- Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"
Schakelprobleem deel 37
Ik heb last van volgend probleem, paar weken terug nieuwe cassette, ketting en middenblad gestoken. Alles verliep vlot tot ik vorige week lek reed. Wiel eruit en trug erin en plots trapte ik door. Tijdens de haaglandse telkens ik bergop reed sprong mijn ketting precies door. Ook hoorde ik een soort tik, die op regelmatige basis terug kwam. Het meest last ondervind ik als er iets minder spanning op de ketting zit, dus groote plaat en dan 11 of 12 achteraan, of meestal als ik op middenblad lig.
Thuis heb ik het versnellingsapparaat opengesmeten alles gekuist en trug gemonteerd maar probleem blijft.
Heeft dit iets te maken met de rek van de ketting (600km) en haal ik best een schakel uit? Of is hier iets anders aan de hand?
Groeten
bieste
Thuis heb ik het versnellingsapparaat opengesmeten alles gekuist en trug gemonteerd maar probleem blijft.
Heeft dit iets te maken met de rek van de ketting (600km) en haal ik best een schakel uit? Of is hier iets anders aan de hand?
Groeten
bieste
- bieste
- Mountainbiker
- Berichten: 613
- Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
- Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"
Derailleur heb ik al uiteengehaald, en wieltjes zijn ook nog goed. Ik denk eerder dat het aan de ketting ligt, omdat het op een regelmatig tijdstip terugkomt. Ik heb dan ook alle schakels gecontroleerd of er gene vastzitten maar da's ook niet het geval. Ik denk dat ik de bike maar beter eens binnensteek bij de fietsenmaker. Alleen schrik dat die er direkt weer nieuwe ketting zal willen opleggen. En 600km kan toch nog niet versleten zijn.
- bieste
- Mountainbiker
- Berichten: 613
- Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
- Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"
Dit weekend de bike binnengestoken bij de fietsenmaker. Hij beweerde dat enkel de kabelspanning een beetje moest bijgeregeld worden. Alsof ik dat zelf niet zou kunnen??
Toen ik terug naar huis fietste en m'n 44-11 duwde had ik het alweer. Dus niks probleem opgelost. De ketting heb ik al gecontroleerd, schakel per schakel maar daar is niks mis mee.
Indien er iets mis was met de body, zou ik dan niet op alle kronen problemen hebben? Nu heb ik het alleen op m'n 44-11 en 12. En op m'n middenblad nog eens twee extra kroontjes. Het heeft dus eerder met de spanning te maken denk ik.
Toen ik terug naar huis fietste en m'n 44-11 duwde had ik het alweer. Dus niks probleem opgelost. De ketting heb ik al gecontroleerd, schakel per schakel maar daar is niks mis mee.
Indien er iets mis was met de body, zou ik dan niet op alle kronen problemen hebben? Nu heb ik het alleen op m'n 44-11 en 12. En op m'n middenblad nog eens twee extra kroontjes. Het heeft dus eerder met de spanning te maken denk ik.