oplossing chainsuck

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
dirk999bis
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 10 nov 2008 21:56
Rijdt met: Cannondale

oplossing chainsuck

Bericht door dirk999bis »

ter info, nadat ik de laatste weken bij het aanzetten op een helling zeer regelmatig last had van chainsuck overgegaan tot het vervangen van middenblad vooraan (heb wel een tandwiel van de LX genomen dit is uit staal en geen aluminium)en beide geleidingswieltjes achteraan en zie vandaag met veel slijk totaal geen last meer gehad van chainsuck. :-D
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

ik heb ook eens last gehad van chainsuck.
toen heb ik maar een nieuwe fiets gekocht toen had ik daar ook geen last meer van.

chainsuck komt 9/10 door versleten tandwielen. Tuurlijk lost ge dat op door nieuwe te kopen...
Gebruikersavatar
Sandcrawler
Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 20 feb 2009 12:27
Rijdt met: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Bericht door Sandcrawler »

saiko schreef:ik heb ook eens last gehad van chainsuck.
toen heb ik maar een nieuwe fiets gekocht toen had ik daar ook geen last meer van.

chainsuck komt 9/10 door versleten tandwielen. Tuurlijk lost ge dat op door nieuwe fiets te kopen...
Dure oplossing tegen chainsuck :lol:
Gebruikersavatar
moddercrosser
Mountainbiker
Berichten: 368
Lid geworden op: za 20 aug 2005 11:47
Rijdt met: CUBE e mtb Hd 500

Bericht door moddercrosser »

saiko schreef:ik heb ook eens last gehad van chainsuck.
toen heb ik maar een nieuwe fiets gekocht toen had ik daar ook geen last meer van.
chainsuck komt 9/10 door versleten tandwielen. Tuurlijk lost ge dat op door nieuwe te kopen...
Jij gaat wel erg kort door de bocht :-) . Leg je er nieuwe Xt-blad op, kan je nog chainsuck hebben :wink: . Stalen Lx-deore middenblad, de oplossing hiervoor zoals topicstarter deed. =D> .
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Bericht door Byorka »

Dan kun je beter de punten van de tanden wat rondslijpen zodat de ketting beter loslaat. Dan is het probleem ook een tijd opgelost.
Bobbie
Mountainbiker
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 09 okt 2007 11:29
Rijdt met: Scott Scale

Bericht door Bobbie »

moddercrosser schreef:
saiko schreef:ik heb ook eens last gehad van chainsuck.
toen heb ik maar een nieuwe fiets gekocht toen had ik daar ook geen last meer van.
chainsuck komt 9/10 door versleten tandwielen. Tuurlijk lost ge dat op door nieuwe te kopen...
Jij gaat wel erg kort door de bocht :-) . Leg je er nieuwe Xt-blad op, kan je nog chainsuck hebben :wink: . Stalen Lx-deore middenblad, de oplossing hiervoor zoals topicstarter deed. =D> .
Een tandblad Shimano Deore LX of gewoon ook LX genoemd is gemaakt u aluminium. Een Shimano Deore tandblad en lagere kwaliteit zijn uit staal vervaardigd.

Dus in principe zou je moeten overschakelen naar Deore kwailteit om deze factor van chainsuck te verminderen.
Gebruikersavatar
DodgeW200
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: di 24 feb 2009 10:55
Rijdt met: Kona HeiHei Deluxe custom

Bericht door DodgeW200 »

Byorka schreef:Dan kun je beter de punten van de tanden wat rondslijpen zodat de ketting beter loslaat. Dan is het probleem ook een tijd opgelost.
Na een een tijdje krijg je braam aan de zijkanten van de tanden (zeker bij het middelste blad). Die braam weg vijlen doet al veel. zoals hierboven geschreven.
chrissie
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: di 11 jul 2006 23:12
Rijdt met: 29 -T24
Contacteer:

Bericht door chrissie »

op mijn rocky mountain vertex 30 had ik in het begin ferm problemen hiermee, 0.0 slijtage en al last van...
uiteindelijk is middenste vervangen (race face) in garantie, zou blijkbaar probleemserie geweest zijn :cry:

anyway naar mijn gevoel is het nog altijd niet 100% in orde, nogmaals voorgehad intussen maar ben al blij dat het maar sporadisch niet meer is... triestig in feite voor fietsje van meer dan 1000 euro, verder wel tevreden van de fiets :bounce:
Gebruikersavatar
Kameel^
Mountainbiker
Berichten: 987
Lid geworden op: di 02 aug 2005 19:42
Rijdt met: Niner EMD, Ghost htx actinum, Tita Joven racer

Bericht door Kameel^ »

vandaag had ik serieus last van chainsuck op mijn middenblad en granny, terwijl die er nog maar pas opliggen. Ook ketting, derriewieltjes en cassette liggen er pas op.

Nu zag ik vandaag toen ik terugkwam mijn Morgan Blue Disc Brake Cleaner spuitbus staan op de plaats waar normaal mijn Morgan Blue kettingspray staat :-D dus volgens mij heb ik deze morgen mijn ketting ontvet voor ik vertrok ipv ingeolied.. #-o

zou dat de oorzaak kunnen zijn, of heeft dat er niks mee te maken en kan ik beter ander tandwielen eropgooien?

(eigenlijk moet ik gewoon de volgende rit afwachten, en waarschijnlijk komt het daardoor, maar ik vond mijn actie zo debiel dat ik het wou delen :-D )
Gebruikersavatar
Wimbeest
Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: di 08 aug 2006 20:27
Rijdt met: Santa Cruz Nomad

Bericht door Wimbeest »

LOL! dat hebt ge met al die verschillende buskes
Plaats reactie