pech op de mtbweg

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
wallputeddy
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 23 sep 2009 09:20
Rijdt met: voetbike

pech op de mtbweg

Bericht door wallputeddy »

jip bikers

ik heb een vraagje zondag is mijn zoon met zijn mtb gevallen en de remhendel is af gebrokken . mijn vraag is kan de hendel apart vervangen worden. het is wel een MAGURA remsysteem.
Gebruikersavatar
Chimaera
Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 19 jul 2005 11:10
Rijdt met: Flash Carbon 3 29er, Cannondale Supersix 105

Bericht door Chimaera »

Hey eddy,

welke magura's bedoel je. schijfremmen of HS33 (velgrem). De hendels kun je normaal apart verkrijgen via een magura dealer, anders online onder andere bij chainreactioncycles.

greetz
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

Bij Janssis te Kerkom-Bij-Sint-Truiden kun hiervoor ongetwijfeld terecht
Dat is een Magura Service Center
http://users.telenet.be/janssisrijwiele ... erons.html
Pieterv
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: do 20 mar 2008 19:38
Rijdt met: Olympia Iron Pro

Bericht door Pieterv »

heb ook al 2 keer dit voorgehad. Als het louter de hendel is, dan is dit te vervangen. Anders grote kosten.

grtz
Old Skool
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: di 19 jun 2007 13:51
Rijdt met: Geconverteerde oude citybike (RIP) / Speci Rockhopper Disc / Salsa El Mariachi (29'er rigid mudbike)

Bericht door Old Skool »

mss een tip:

Span je remhendels niet de sterk aan/ zet ze niet te vast. Als ze vast genoeg staan om ze niet spontaan te doen draaien bij het remmen, maar ze met een beetje kracht op de rem zelf kan verdraaien, dan is het genoeg.

Bij een val draaii dan de hele hendel, en breekt de greep minder snel af
Gebruikersavatar
Wald Herr
Mountainbiker
Berichten: 448
Lid geworden op: di 21 okt 2003 21:51
Rijdt met: EdNine
Contacteer:

Bericht door Wald Herr »

mijne maat heeft ne keer nen hendel van HS33 gebroken. Moest er2 nieuw betalen, omdat -volgens zijne LBS- die hendels enkel per 2 te verkrijgen waren. En ik herinner me dat het nen deftige prijs was... En het straffe was dan nog dat ie den 2e hendel nie mee had gekregen...
Dubbel op voor dienen LBS ! #-o
Gebruikersavatar
frederikc
Mountainbiker
Berichten: 415
Lid geworden op: vr 22 aug 2008 23:36
Rijdt met: Trek Remedy 8, BH Trail Hunter D60K

Bericht door frederikc »

Wald Herr schreef:mijne maat heeft ne keer nen hendel van HS33 gebroken. Moest er2 nieuw betalen, omdat -volgens zijne LBS- die hendels enkel per 2 te verkrijgen waren. En ik herinner me dat het nen deftige prijs was... En het straffe was dan nog dat ie den 2e hendel nie mee had gekregen...
Dubbel op voor dienen LBS ! #-o
als je ze per 2 moet kopen en je betaalt de volle prijs
dan zou ik toch ferm van mijn oren maken als hij er maar 1 geeft
je hebt die ander ook betaalt, dan hebde daar ieder recht op
als de lbs de prijs halveert voor zo ma 1 te kopen kan ook natuurlijk
Gebruikersavatar
Kr1stof
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: zo 20 aug 2006 08:25
Rijdt met: Thompson Trail - Belgian Bike power
Contacteer:

Bericht door Kr1stof »

Wald Herr schreef:mijne maat heeft ne keer nen hendel van HS33 gebroken. Moest er2 nieuw betalen, omdat -volgens zijne LBS- die hendels enkel per 2 te verkrijgen waren. En ik herinner me dat het nen deftige prijs was... En het straffe was dan nog dat ie den 2e hendel nie mee had gekregen...
Dubbel op voor dienen LBS ! #-o
Tja, als da waar is, is het wel heel dom om u zo in't zak te laten zetten e. Ale komaan, 2 dinge betale en 1 krijgen, omgekeerde wereld zeker :lol:
Gebruikersavatar
Brainjumper
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 07 feb 2003 22:11
Rijdt met: SPEC. FSR XC

Bericht door Brainjumper »

Stond de remhendel niet te laag gemonteerd en is hij daardoor gebroken door tegen de bovenbuis van uw bike aan te knallen bij uw val ?
Bij montage remhendels, best deze op het stuur zodanig draaien dat ze bij omslaan van uw stuur net over de bovenbuis kunnen zonder deze te raken.
Gebruikersavatar
Signer
Mountainbiker
Berichten: 309
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 00:25
Rijdt met: 29er Bitchbike

Magura Julie

Bericht door Signer »

Hallo,

Hetzelfde eens tegen gekomen met mijn julie's en de houder van de grip gebroken. :oops: :oops:
Heb deze gelijmd met 2 componenten en nog 2 jaar mee gereden zonder probs, daarna op het forum hier een 2dehands gekocht wegens verkoop bike.(look heeeeee)
Plaats reactie