bikefittng?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

bikefittng?

Bericht door Qube »

elo,

Ik hoor het hier vaker opduiken, om je fiets degelijk te laten afstellen door een "pro" (hmhm). Dus, waar kan ik hiervoor terecht, wat mag het kosten. Kan ik het niet via een website berekenen en zelf instellen?

Wat gebeurt er als ik bv nieuwe schoenen koop, weeral x euro afstellingen?. Of heb ik toen een lijste gekregen waar alles opstaat qua afstellingen....

Pen hier je ervaring of mening neer :-({|=, is zadelhoogte op de gok al goed of levert deze fijne afstelling (n)iets op?

Biedankt
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Ben ook curieus wat hier uitkomt, want ik overweeg om dat ook te laten doen.

Het kwam o.a. al eens aan bod in http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=3812 en ik heb eens een uitgebreide mailconversatie hieromtrent gehad met de man van Meetcentrum Bullen.
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

'k Heb het teruggevonden, die mailconversatie met die man van Meetcentrum Bullen. Hieronder een compilatie van de meest nuttige info.
Door toedoen van mijn zoon een 8tal jaar geleden ben ik uit noodzaak als hobby zelf gestart om hem perfect op de fiets te zetten en heb zo mijn eigen systeem ontwikkeld wat enkel en alleen gebaseerd is op A.mondreclame
B.resultaten(Vandebroecke)wereldkampioen tiojdrijden,Lars Boom(wereldkampioen junioren,Kevin Hulsmans,Vinocouroff,enz
C.samenwerking met diverse sportdokters enz na hun zelf uitgemeten te hebben en
D.jarenlange ervaring in de voorontwikkeling automobielsector(T.H)en de voorstudie in de jeugd op medisch vlak.

Samengevat:vertrouwen in mijn praktijksysteem,niets meer of minder.

---

In mijn beginfase heb ik ook alle meetcentrums doorlopen die op dat moment voorhanden waren en enkel het centrum van Quix-step in Italié voldeed aan mijn verwachtingen,hierop is trouwens mijn meetsysteem verder verfijnt.


---

Als referentie kan je stellen dat ik de nationale ploeg jeugd Mtb als klant heb gehad,en nog zovele anderen. Dus ervaring op alle soorten fietsen. Afspraken zijn altijd telefonisch om dubbelingen te voorkomen. Een meting kost 75 euro,neem dat je kiest voor een MTB,dan is dit de hoofdmeting. Wil je daarenboven ook graag een racefiets laten meten,corrigeren en of een nieuwe bestellen,dan kost dit extra 35 euro. Let wel op dat de meting van een bepaald type altijd 9maanden geldt,dit wil zeggen dat je 9 maanden lang na meetdatum gratis opgevolgd wordt,tav spierverschuivingen,positieaanpassingen
,beenlengtecorrecties,voettorderingen,schoenplaatafstellingen enz,enz. Je mag rekenen dat een meting 2uur duurt,een nacorrectie 45minuten en bij een tweede fiets er nog eens een 45tal minuten bijkomt,nacorrectie is indien je huidige fietspositie totaal fout is en je genoodzaakt bent wijzigingen door te laten voeren bij je fietsenmaker of als je denkt een nieuwe te kopen.
Gebruikersavatar
Jeanlth
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 02 mei 2004 16:18
Rijdt met: Scott comp racing
Contacteer:

meting

Bericht door Jeanlth »

Wat kost zo'n uitmeting ongeveer?
Gebruikersavatar
tafelpoot
Mountainbiker
Berichten: 396
Lid geworden op: di 21 okt 2003 18:17
Rijdt met: Granville Mahone SL
Contacteer:

Bericht door tafelpoot »

Een meting kost 75 euro,neem dat je kiest voor een MTB,dan is dit de hoofdmeting.


dat is volgens mij de prijs
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

die man van Meetcentrum Bullen
Sow, klinkt allesinds professioneel. Jack, heb je dit nu laten doen? Niemand die het al heeft laten doen die dus "voor en na" heeft ervaren?
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

net terug van bij Barracuda, en daar volgend strooibriefje van op de toonbank meegegraaid (met dit topic in het achterhoofd, ben ik goed bezig of wat?)
cycling research center

* opmeten, instellen en analyse van de fietspositie
* onderzoek van klachten en correctie van de fietspositie
* koers, mountainbike, triathlon, cyclo-cross enz...
* instellen en correctie van de schoenpositie
* ontwerp en plan voor de fietspositie en frames op maat.

Luc Piron & wieler-info

Horenweg 37, 3390 Tielt-Winge

Tel; 016/63.27.54
Plaats reactie