snake-bite herstellen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tafelpoot
Mountainbiker
Berichten: 396
Lid geworden op: di 21 okt 2003 18:17
Rijdt met: Granville Mahone SL
Contacteer:

snake-bite herstellen

Bericht door tafelpoot »

Ik heb gelezen op de Mountainbike.be dat een snakebite niet te herstellen is toch (denk ik dat) is het mij gelukt om mijn achteband te herstellen terwijl; het duidelijk een snakebite is geweest, ge moet gewoon zorgen da u "roestinnekes" groot genoeg zijn...
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

Tja, als je wil kan je alles herstellen natuurlijk.
Maar bij een snakebite zit je al met 2 gaten, die behoorlijk groot kunnen zijn, zodat het dikwijls de moeite niet is te plakken, maar het blijft mogelijk.
Genius
Mountainbiker
Berichten: 900
Lid geworden op: za 06 mar 2004 18:28
Contacteer:

Bericht door Genius »

Keb zo is een dooske gekocht in de go sport waar een, speciaal plakkerke bijzat voor ne snake.
Best wel handig.
Twas dan dus ook wel een groot plakkerke hé
Gebruikersavatar
tafelpoot
Mountainbiker
Berichten: 396
Lid geworden op: di 21 okt 2003 18:17
Rijdt met: Granville Mahone SL
Contacteer:

Bericht door tafelpoot »

twas inderdaad een groot plakkerke, zo een rechthoekig
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

binnenband plakken ? kvind het tegenwoordig wel idioot. Een nieuwe binneband kost tegenwoordig nog 2.5 euros. Met een geplakte binneband loop je nog het risico dat het plakkertje lost ...
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

3 € verdienen door eventjes band te plakken vind ik anders niet mis.
Geplakte banden gebruik ik echter nooit op wedstrijden, want dan is er inderdaad het risico dat de plakker loskomt.
Maar voor een TT of training zit ik daar helemaal niet mee in.
Gebruikersavatar
tafelpoot
Mountainbiker
Berichten: 396
Lid geworden op: di 21 okt 2003 18:17
Rijdt met: Granville Mahone SL
Contacteer:

Bericht door tafelpoot »

ff een correctie, de geplakten band is terug plat gegaan (2km mogen stappen, khad genen reserf mee....) ik had +-4km gefietst (was gelukkig nie ver van huis) en twas weeral van da...
mijn vader brengt morgen nen nieuwen binnen band mee... wa is eigelijk de maat van den band, der staan 2 cijferkes op mijnne buitenband: eentje is (2 getallen, ben ik vergeten)X195 en het ander is (2 andere getallen, ook vergeten)-559
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

tafelpoot schreef:wa is eigelijk de maat van den band, der staan 2 cijferkes op mijnne buitenband: eentje is (2 getallen, ben ik vergeten)X195 en het ander is (2 andere getallen, ook vergeten)-559
Dat eerste is waarschijnlijk 26 X 1.95, waarbij 26 inch de wieldiatmeter is, en 1.95 inch de banddikte.
Dat tweede getal staat ook voor diameter/dikte, maar daarvan weet ik niet in welke eenheid het uitgedrukt is.
Gebruikersavatar
GT
Mountainbiker
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 20:56
Rijdt met: Thompson Grenada Deore XT 9

Bericht door GT »

janman schreef:binnenband plakken ? kvind het tegenwoordig wel idioot. Een nieuwe binneband kost tegenwoordig nog 2.5 euros. Met een geplakte binneband loop je nog het risico dat het plakkertje lost ...
inderdaad zo is dat, maar op de Ronde van Vlaanderen voor mountainbikers had ik 1 reserveband bij en een paar van die gele plakkerkes (geen lijm nodig om die te plakken, uitermate handig, gewoon duwen en klaar) ... na km 30 had ik dus lekke band. Wat nu? Mijn enige reserveband steken of gauw zo een plakkertje gebruiken ... en ik heb geopteerd voor het tweede!! Ik zeul liever een paar van die plakkerkes mee dan een stuk of 3 binnenbanden!! :drunk:
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

Bericht door bieste »

Als ge met zo'n dubbel plakkerke ligt, hebt ge ook de kans dat ge dit gewaar wordt tijdens het rijden. Alsof er een dikke buil in uw band zit. Dat geeft een verschikkelijk vervelend gevoel.
Plaats reactie