Marzocchi MX Comp ETA 2004
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- Jeanlth
- Mountainbiker
- Berichten: 13
- Lid geworden op: zo 02 mei 2004 16:18
- Rijdt met: Scott comp racing
- Contacteer:
Marzocchi MX Comp ETA 2004
Wanneer ik over kasseien of andere kleine oneffenheden rij, hoor ik een tikkend metaalachtig geluid.
Olieniveau is ok en luchtdruk ook.
Ik vermoed dat het iets met de afstelling van de rebound is (te snel)?
Kan ik bij deze vork de rebound instellen? Zo ja, hoe?
Vork werkt goed, maar is toch vervelend!
Iemand ervaring met dit probleem, want de handleiding van Marzocchi heeft met niet veel wijzer gemaakt?
PS Ideale druk voor iemand van 90 kg (nu op 4 bar)?
Thanks, :D
Olieniveau is ok en luchtdruk ook.
Ik vermoed dat het iets met de afstelling van de rebound is (te snel)?
Kan ik bij deze vork de rebound instellen? Zo ja, hoe?
Vork werkt goed, maar is toch vervelend!
Iemand ervaring met dit probleem, want de handleiding van Marzocchi heeft met niet veel wijzer gemaakt?
PS Ideale druk voor iemand van 90 kg (nu op 4 bar)?
Thanks, :D
- Black Phantom
- Mountainbiker
- Berichten: 499
- Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
- Rijdt met: Trek 4700
- Contacteer:
Bericht door Black Phantom »
Zie paragraaf 5.3 van onderstaande tech. manual
http://www.marzocchi.com/System/2604/2004-bomber-en.pdf
http://www.marzocchi.com/System/2604/2004-bomber-en.pdf
- Jeanlth
- Mountainbiker
- Berichten: 13
- Lid geworden op: zo 02 mei 2004 16:18
- Rijdt met: Scott comp racing
- Contacteer:
marzo
Hallo Black Phantom,
Tekeningen zoals in paragraaf 5.3 komen niet overeen met de mx comp eta.
Is misschien een interne afstelling in een van de twee vorkpoten, ik denk die aan de kant met de ETA knop, maar er niet aan prutsen zonder zeker te zijn.
Weet jij meer?
Merci
Tekeningen zoals in paragraaf 5.3 komen niet overeen met de mx comp eta.
Is misschien een interne afstelling in een van de twee vorkpoten, ik denk die aan de kant met de ETA knop, maar er niet aan prutsen zonder zeker te zijn.
Weet jij meer?
Merci
- Simber
- Mountainbiker
- Berichten: 114
- Lid geworden op: wo 05 jun 2002 02:00
- Rijdt met: SantoS SingleSpeed
Je laat er eerst die lucht uit. Dan doe je dat zeskant stuk eruit. Sleutel van 21 (bougiesleutel) Je zet je ETA aan duwt de vork naar beneden. Niet te hard of de olie vliegt rond uw oren. Dan moet ge met die zeskant staaf in 't center in een gat vallen. Tegenwijzerzin is slapper. Wijzerzin is harder. Staaf er weer uit. Zeskant stuk er terug in terug opdruk pompen en testen.
Ik heb een identiek probleem met mijn MX Comp ETA 2003 mechanisch identiek aan de 2004.osoc schreef:Moet die er dan langs onder in?
Ik heb ook al naar die tekeningskes van de manual zitten kijken, maar langs de kant van de eta kun je toch niet in de vork veronderstel ik, en aan de rechter kant zit het ventiel voor de lucht.
Heb je die rebound afgeregeld volgens de uitleg van "simber" , en hoe is dit verlopen , en op hoeveel positive air preload heb je ze gebracht ?
Met dank bij voorbaat
Genegen groet...Ivan...
Ik ben practisch zeker dat het bovenstaande niet klopt niettegenstaande de handleiding. Volgens mijn ondervinding is het omgekeerd.Simber schreef:Je laat er eerst die lucht uit. Dan doe je dat zeskant stuk eruit. Sleutel van 21 (bougiesleutel) Je zet je ETA aan duwt de vork naar beneden. Niet te hard of de olie vliegt rond uw oren. Dan moet ge met die zeskant staaf in 't center in een gat vallen.
Tegenwijzerzin is slapper. Wijzerzin is harder. Staaf er weer uit. Zeskant stuk er terug in terug opdruk pompen en testen.