F100X Terralogic

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Voor een vork van om en bij de 1000 euro zou dit toch allemaal niet mogen, mijn gedacht. :evil:
Sifaka
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: di 11 nov 2003 22:13
Rijdt met: Surly Long Haul Trucker

Bericht door Sifaka »

Flip FSR schreef:Voor een vork van om en bij de 1000 euro zou dit toch allemaal niet mogen, mijn gedacht. :evil:
Eigenlijk niet, maar als ik zo eens hoor wat voor toestanden je kan hebben met andere vorken die bijna even duur zijn dan stelt dit bijna niks voor. Niets is perfect maar nen TerraLogic komt toch goed in de buurt vind ik.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Mijn ervaring met een Fox vork (RLT80) is nog maar kort, maar toch dit al:

Vork is inderdaad heel reaktief op kleine bultjes, maar slaat wel nooit helemaal dicht wegens progressie luchtvering. Alles wordt heel effectief gladgestreken, maar voelt idd een beetje te zacht aan.
Ik ben begonnen met 65psi luchtdruk (voor m'n 70Kg) maar zit ondertussen ook al aan 75psi, ik denk dat ik er nu ben.
Is superstijf, zeker van hetzlefde niveau als een Marzo, maar de werking is beter, een stuk soepeler.
Ik heb gelezen dat je zo'n fox vork voor het fietsen even op z'n kop moet zetten om de olie toe te laten te stijgen tot bovenaan de poten. Tijdens de werking van de vork gebeurd dat niet.
Gebruikersavatar
tafelpoot
Mountainbiker
Berichten: 396
Lid geworden op: di 21 okt 2003 18:17
Rijdt met: Granville Mahone SL
Contacteer:

Bericht door tafelpoot »

dus als ge zo een vork hebt en schijfremmen.....
dan moet ge een keuze maken.. (of niet?)
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Hoe bedoel je precies, tafelpoot ?
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Ik meen dat tafelpoot bedoelt dat je een fiets met schijfremmen best niet te veel op zijn kop zet.
Trouwens Adri, ik heb pas olie gewisseld in de luchtkant van mijn 80RLT. Er zit daar een ferme scheut olie boven de piston hoor, de smering is wel gegarandeerd.
Ik ben van 65PSI opgetrokken naar 70. 75 is voor mijn rijstijl en mijn 67 kg net iets te hard.
Gebruikersavatar
tafelpoot
Mountainbiker
Berichten: 396
Lid geworden op: di 21 okt 2003 18:17
Rijdt met: Granville Mahone SL
Contacteer:

Bericht door tafelpoot »

viper schreef:Ik meen dat tafelpoot bedoelt dat je een fiets met schijfremmen best niet te veel op zijn kop zet. .
Idd. ik weet dit niet zeker (ik heb noch de vork, noch schijfremmen) maar ik heb dit geconcludeert uit verschillende topics van dit Forum
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Klopt maar het is enkel de bedoeling dat je de fiets even ondersteboven of zelfs rechtop houdt om de olie naar boven te laten lopen. Als je daarbij de remmen inknijpt is er geen enkel gevaar dat er lucht boven het diafragma van je schijfremmen komt.
Laatst gewijzigd door A d r i op zo 13 jun 2004 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gomez
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 04 mei 2003 16:43
Rijdt met: Specialized Epic Marathon 2004
Contacteer:

Bericht door Gomez »

Sorry hoor maar dat klinkt echt als flauwekul. Als het niet in de beschrijving van Fox staat, hoef je je fiets met fox voorvork helemaal niet ondersteboven te houden. Ik rij met een F100x Terralogic en ik ben er wreed content van. Als je op de pedalen gaat staan op een casseien strook en de vork begint te pompen, dan staat de gevoeligheid niet goed ingesteld. Met andere woorden te gevoelig. Ik heb soms het idee dat een heleboel bikers vergeten de beschrijving van de produkten te lezen. Daarnaast is het natuurlijk flauwekul om te zeggen dat een vork van 1000 euro geen zwakke eigenschappen mag hebben. Zelf de lock-out bedienen is soms handiger, maar er helemaal niet om hoeven te denken is meestal fijner. Een voorvork is altijd een compromis en Fox is het beste compromis!
Sifaka
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: di 11 nov 2003 22:13
Rijdt met: Surly Long Haul Trucker

Bericht door Sifaka »

Wat dat op zijn kop zetten betreft, dat stond in O2 bikers van ne helen eind terug. Het ging hier niet om een voorschrift van Fox maar om een veronderstelling van de mensen van O2 bikers. Het zou ook enkel nodig zijn voor de F80/100X Ik heb da nog geen ene keer gedaan. Moest het nodig zijn zou Fox daar allicht zelf wel iets van zeggen denk ik.
Voor de rest 100% genieten met zo een vork :)
Plaats reactie