Skareb manitou met IS Magura Julie ??

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

tafelpoot schreef:ahzo, eigelijk vind ik da ook een beetje raar, ik kan met mijn v-brakes zo hard remmen dat ik over mijn stuur vlieg (eigleijk nog niet getest) maar welk voordeel heb je dan bij Hydraulische velgremmen/schijfremmen, eens je wiel blokkeerd kan je het toch niet harder laten blokkeren????
Het verschil zit in de "doseerbaarheid", zichzelf overkop remmen is inderdaad gemakkelijk,
maar dat is het argument niet.
Snappie? :wink:
Gertus
Mountainbiker
Berichten: 805
Lid geworden op: wo 18 sep 2002 02:00
Rijdt met: Lokeren

Bericht door Gertus »

@manitou
Vrees ik ook voor :roll:
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Gast

Bericht door Gast »

--
Laatst gewijzigd door Gast op za 19 jun 2004 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
midas
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 10 dec 2003 19:39
Rijdt met: Red Bull NPL-400 (fully XT)

Bericht door midas »

Ja, ziedaar dus het probleem van die Manitou vorken hein!

Je moet er inderdaad een adapter tussen steken. Ik dacht dat Magura dit heeft, alhoewel Magura ook postmount-versies van hun schijfremmen verkoopt. Da's dus hetzelfde, maar gewoon een andere aansluiting voor de bouten. Met een postmount-versie moet de diameter van de schijf dan natuurlijk niet veranderen.

Als je een adapter steekt (Shimano heeft die ook!), moet je wel van diameter veranderen. Normaal ga je dan van 160mm naar 170mm. Al bij al een zeer dure grap: adapter rond de 30 euro (jawel!) en schijf rond de 40 euro. Ik ben er nog altijd niet uit waarom al die spullen zo duur zijn. Diegenen die het weten, mogen me altijd eens een gele briefkaart sturen.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Ik begrijp ook niet waarom Manitou geen IS heeft :-? #-o
Plaats reactie