Skareb manitou met IS Magura Julie ??

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gast

Bericht door Gast »

--
Laatst gewijzigd door Gast op za 19 jun 2004 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gertus
Mountainbiker
Berichten: 805
Lid geworden op: wo 18 sep 2002 02:00
Rijdt met: Lokeren

Bericht door Gertus »

Idd, een 160 of 200 in verschillend gewicht voelen, dan was ik wel pater geworden ofzo :drunk: Ik bedoel het verschil in gewicht tussen V brake uitvoering en de disc uitvoering natuurlijk Ga er maar eens de weightweenies site op na en verschiet je gerust een bult! je voegt bijna 500 gram toe aan je bike zonder dan nog te spreken van de inertie (en deze kost je verdikke vermogen!)
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Volledig akkoord hoor. Maar rij jij dan op zulk hoog niveau dat 500gr
u het podium kan kosten?
Ik wil maar zeggen, er zijn mensen met bikes onder de 10kg die niet
eens een brug kunnen oprijden zonder te zweten. Maar ja, dat is een
ander verhaal... #-o
Back to business 8) :wink:
Gertus
Mountainbiker
Berichten: 805
Lid geworden op: wo 18 sep 2002 02:00
Rijdt met: Lokeren

Bericht door Gertus »

ik been geen weight trut zenne flip en men 62 kg maakt nu niet dat 500 gram excuberant overkomt in een beklimming maar in handling van je bike vind ik dat toch sterk merkbaar. Ma bon back on topic voor zover het nog niet afgewerkt is :lol:
Gebruikersavatar
tafelpoot
Mountainbiker
Berichten: 396
Lid geworden op: di 21 okt 2003 18:17
Rijdt met: Granville Mahone SL
Contacteer:

Bericht door tafelpoot »

ik wil wel nog een klein dingske zeggen op die inertie, eens ge u wile dan aant draaien hebt gekregen gaat het normaal ook langer blijven draaien.... dus daar wint ge dan weer vermogen...
Gertus
Mountainbiker
Berichten: 805
Lid geworden op: wo 18 sep 2002 02:00
Rijdt met: Lokeren

Bericht door Gertus »

Inderdaad en daarom ook dat bij downhill dit geen slecht gegeven is maar wanneer we spreken over x country dit toch veel minder van toepassing is... Kijk naar de wielersport..... tijdritten of etappes met veel beklimmingen... Die volle wielekes zitten er niet op niks zenne :drunk:
Gebruikersavatar
tafelpoot
Mountainbiker
Berichten: 396
Lid geworden op: di 21 okt 2003 18:17
Rijdt met: Granville Mahone SL
Contacteer:

Bericht door tafelpoot »

ok, ge hebt gelijk....
maar dan zijt ge dus beter met hydraulische velg-remmen, veel minder gewicht om in beweging te krijgen maar meer remkracht dan nen v-brake
Gertus
Mountainbiker
Berichten: 805
Lid geworden op: wo 18 sep 2002 02:00
Rijdt met: Lokeren

Bericht door Gertus »

Idd, probleem stelt zich dan dat nen hydraulische rem zo een 200 gram meer gewicht op de schaal stelt dan Deftige V brakes en dat je dan de afweging moet maken of in jouw competitieverband (XC, marathon, etc ) deze gewichtsbesparing moet of niet moet, evenals de remkracht die je dan over hebt met HS33 moet of eigenlijk meer een luxeprobleem is.

...........
Gebruikersavatar
tafelpoot
Mountainbiker
Berichten: 396
Lid geworden op: di 21 okt 2003 18:17
Rijdt met: Granville Mahone SL
Contacteer:

Bericht door tafelpoot »

ahzo, eigelijk vind ik da ook een beetje raar, ik kan met mijn v-brakes zo hard remmen dat ik over mijn stuur vlieg (eigleijk nog niet getest) maar welk voordeel heb je dan bij Hydraulische velgremmen/schijfremmen, eens je wiel blokkeerd kan je het toch niet harder laten blokkeren????
Gast

Bericht door Gast »

--
Laatst gewijzigd door Gast op za 19 jun 2004 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie