deuk in Canyon frame

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Bericht door Edlisjas »

Guy S. schreef:
Edlisjas schreef:
pctunner01 schreef:zo se gefixt :-D
Kan je die bluts niet laten uittrekken door een carossier met een magneet. Dit doet men ook bij wagens met kleine deukjes zonder deze uit te plamuren.

Zo zou ik het schrijven ... :wink:
Een bluts in een aluminium frame er uit trekken met een magneet #-o Gij zijt ook de plezantste thuis zeker? :wink:
Trouwens, naar een Scott Scale frame moogt ge ook niet te hard wijzen of er staat al een bluts in... :roll:
Even iets rechtzetten: dit is niet mijn uitspraak, ik wou enkel een correcte schrijfwijze voorstellen... :wink:
pctunner01
Mountainbiker
Berichten: 885
Lid geworden op: di 31 jan 2006 20:31
Rijdt met: trek top fuel 7,met blauwe dingen op he
Contacteer:

Bericht door pctunner01 »

srry he manne kzou zeggen zoek zelf mss oplossing he :-D
Old Skool
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: di 19 jun 2007 13:51
Rijdt met: Geconverteerde oude citybike (RIP) / Speci Rockhopper Disc / Salsa El Mariachi (29'er rigid mudbike)

Bericht door Old Skool »

pctunner01 schreef:srry he manne kzou zeggen zoek zelf mss oplossing he :-D
sorry man, maar de buizen van een fiets zijn niet hetzelfde als de carrosserie van een auto. Tis eerder zoals het chassis, de dragende structuur. Zelfs al kan je die bluits uitdeuken, dan krijg je niet de originele sterkte terug. Alu zal trouwens de neiging hebben tot scheuren bij opnieuw vervormen, en der kunnen nu al op de ergste plaatsen kleine scheurtjes zitten. Weggooien die handel dus en zeker niet gebruiken om gewoon op de baan te rijden. Je kan nog altijd op je smoel gaan als je een boorssteen of vluchtheuvel pakt..
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

Old Skool schreef:Ooit heb ik iemand met een gelijkaardige, zij het kleinere deuk in zijn canyon frame zien rondrijden op een toertocht in het Ieperse. Bij hem was de deuit ontstaan na omslaan van zijn stuur waardoor de shifter tegen de bovenbuis kwam.
Ik was het niet, maar ik heb wel net dezelfde deuken in mijn bovenbuis, zowel links als rechts. Ik rij er al twee jaar mee rond, maar nu overweeg ik wel een replacement frame, omdat de draad van het BB ook naar de kl*te is. Tijdelijk opgelost door een spacer van rechts naar links te verplaatsen, maar bijgevolg is de kettinglijn nu niet meer ideaal.
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Bericht door K2-er »

Bekijk het positief. Nu heb je de kans om te upgraden naar iets beter !
Gebruikersavatar
Dingo
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Minerva outback 2003, canyon yellowstone custom en specialized fsr custom

Bericht door Dingo »

Ik heb ook zo een canyon. Het stuur kletste eens tegen de bovenbuis. Ik heb ook een deuk.
Ik heb een gelakte ipv geanodiseerd. Ik durf gerust stellen : canyon is echt niet de kwaliteit die je zou mogen verwachten. En afwerking is ook niet om naar huis te schrijven, bij mij hangen zelfs de stickers niet eens netjes tegenover elkaar op de schuine buis.
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

Dingo schreef:Ik heb ook zo een canyon. Het stuur kletste eens tegen de bovenbuis. Ik heb ook een deuk.
Dat heb ik ook gehad met een K2 Razorback,
mag ik dus veronderstellen dat K2 ook geen sh*t waard is?
En mijn Liteville is eens gevallen en heeft nu ook een deuk in de bovenbuis,
Liteville ook geen kl*te waard?

Voor velen hier zou een fiets nog het best gemaakt worden uit verwarmingsbuis.
Gebruikersavatar
davefsr
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: di 31 mei 2005 08:55
Rijdt met: Scott Spark SL

Bericht door davefsr »

ik denk dat geen enkel frame als je tegen een boom knalt er ongeschonden uit komt. of idd één uit chauffagebuizen 8)
ben ondertussen aant twijfelen tussen een 2de hands s-works epic frame model 2005 :-? of toch een frame kopen via de crash replacement van canyon... iemand een idee wat de beste optie is ervan uitgaande dat ik geen boom meer ga tegen komen die in mijn weg staat
Gebruikersavatar
Sandcrawler
Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 20 feb 2009 12:27
Rijdt met: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Bericht door Sandcrawler »

_alain_ schreef:Voor velen hier zou een fiets nog het best gemaakt worden uit verwarmingsbuis.
Dat is wel aangenaam in de winter veronderstel ik.
LoXoS
Mountainbiker
Berichten: 429
Lid geworden op: wo 23 feb 2005 09:52
Rijdt met: Merckx EMX 1 // Cube Reaction HPA SL 29

Bericht door LoXoS »

Ik rij met een thompson en bij een valpartij is mijn remhendel tegen mijn bovenbuis gekomen ... resultaat ook een kleine deuk in frame.

Dus ik denk alles qua aluminium is wel sterk genoeg maar bij een valpartij moet je ook een beetje geluk hebben.

Ik heb hetzelfde gehad met de moto; 2 keer gevallen, 1ste keer weinig of geen schade; 2de keer kader om zeep.

Ik ken verschillende vrienden (in Duitsland) die al een paar jaar met een canyon rijden en die zijn er toch tevreden over. Die hebben wel een nerve AM en gebruiken em dan ook als een AM.
Plaats reactie