Even iets rechtzetten: dit is niet mijn uitspraak, ik wou enkel een correcte schrijfwijze voorstellen...Guy S. schreef:Een bluts in een aluminium frame er uit trekken met een magneet Gij zijt ook de plezantste thuis zeker?Edlisjas schreef:Kan je die bluts niet laten uittrekken door een carossier met een magneet. Dit doet men ook bij wagens met kleine deukjes zonder deze uit te plamuren.pctunner01 schreef:zo se gefixt
Zo zou ik het schrijven ...
Trouwens, naar een Scott Scale frame moogt ge ook niet te hard wijzen of er staat al een bluts in...
deuk in Canyon frame
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- Edlisjas
- Mountainbiker
- Berichten: 2852
- Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
- Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer
-
- Mountainbiker
- Berichten: 885
- Lid geworden op: di 31 jan 2006 20:31
- Rijdt met: trek top fuel 7,met blauwe dingen op he
- Contacteer:
-
- Mountainbiker
- Berichten: 541
- Lid geworden op: di 19 jun 2007 13:51
- Rijdt met: Geconverteerde oude citybike (RIP) / Speci Rockhopper Disc / Salsa El Mariachi (29'er rigid mudbike)
sorry man, maar de buizen van een fiets zijn niet hetzelfde als de carrosserie van een auto. Tis eerder zoals het chassis, de dragende structuur. Zelfs al kan je die bluits uitdeuken, dan krijg je niet de originele sterkte terug. Alu zal trouwens de neiging hebben tot scheuren bij opnieuw vervormen, en der kunnen nu al op de ergste plaatsen kleine scheurtjes zitten. Weggooien die handel dus en zeker niet gebruiken om gewoon op de baan te rijden. Je kan nog altijd op je smoel gaan als je een boorssteen of vluchtheuvel pakt..pctunner01 schreef:srry he manne kzou zeggen zoek zelf mss oplossing he
- scelter
- Mountainbiker
- Berichten: 1926
- Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
- Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force
Ik was het niet, maar ik heb wel net dezelfde deuken in mijn bovenbuis, zowel links als rechts. Ik rij er al twee jaar mee rond, maar nu overweeg ik wel een replacement frame, omdat de draad van het BB ook naar de kl*te is. Tijdelijk opgelost door een spacer van rechts naar links te verplaatsen, maar bijgevolg is de kettinglijn nu niet meer ideaal.Old Skool schreef:Ooit heb ik iemand met een gelijkaardige, zij het kleinere deuk in zijn canyon frame zien rondrijden op een toertocht in het Ieperse. Bij hem was de deuit ontstaan na omslaan van zijn stuur waardoor de shifter tegen de bovenbuis kwam.
- Dingo
- Mountainbiker
- Berichten: 121
- Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
- Rijdt met: Minerva outback 2003, canyon yellowstone custom en specialized fsr custom
Ik heb ook zo een canyon. Het stuur kletste eens tegen de bovenbuis. Ik heb ook een deuk.
Ik heb een gelakte ipv geanodiseerd. Ik durf gerust stellen : canyon is echt niet de kwaliteit die je zou mogen verwachten. En afwerking is ook niet om naar huis te schrijven, bij mij hangen zelfs de stickers niet eens netjes tegenover elkaar op de schuine buis.
Ik heb een gelakte ipv geanodiseerd. Ik durf gerust stellen : canyon is echt niet de kwaliteit die je zou mogen verwachten. En afwerking is ook niet om naar huis te schrijven, bij mij hangen zelfs de stickers niet eens netjes tegenover elkaar op de schuine buis.
Dat heb ik ook gehad met een K2 Razorback,Dingo schreef:Ik heb ook zo een canyon. Het stuur kletste eens tegen de bovenbuis. Ik heb ook een deuk.
mag ik dus veronderstellen dat K2 ook geen sh*t waard is?
En mijn Liteville is eens gevallen en heeft nu ook een deuk in de bovenbuis,
Liteville ook geen kl*te waard?
Voor velen hier zou een fiets nog het best gemaakt worden uit verwarmingsbuis.
- davefsr
- Mountainbiker
- Berichten: 278
- Lid geworden op: di 31 mei 2005 08:55
- Rijdt met: Scott Spark SL
ik denk dat geen enkel frame als je tegen een boom knalt er ongeschonden uit komt. of idd één uit chauffagebuizen
ben ondertussen aant twijfelen tussen een 2de hands s-works epic frame model 2005 of toch een frame kopen via de crash replacement van canyon... iemand een idee wat de beste optie is ervan uitgaande dat ik geen boom meer ga tegen komen die in mijn weg staat
ben ondertussen aant twijfelen tussen een 2de hands s-works epic frame model 2005 of toch een frame kopen via de crash replacement van canyon... iemand een idee wat de beste optie is ervan uitgaande dat ik geen boom meer ga tegen komen die in mijn weg staat
- Sandcrawler
- Mountainbiker
- Berichten: 1721
- Lid geworden op: vr 20 feb 2009 12:27
- Rijdt met: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen
Bericht door Sandcrawler »
Dat is wel aangenaam in de winter veronderstel ik._alain_ schreef:Voor velen hier zou een fiets nog het best gemaakt worden uit verwarmingsbuis.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 429
- Lid geworden op: wo 23 feb 2005 09:52
- Rijdt met: Merckx EMX 1 // Cube Reaction HPA SL 29
Ik rij met een thompson en bij een valpartij is mijn remhendel tegen mijn bovenbuis gekomen ... resultaat ook een kleine deuk in frame.
Dus ik denk alles qua aluminium is wel sterk genoeg maar bij een valpartij moet je ook een beetje geluk hebben.
Ik heb hetzelfde gehad met de moto; 2 keer gevallen, 1ste keer weinig of geen schade; 2de keer kader om zeep.
Ik ken verschillende vrienden (in Duitsland) die al een paar jaar met een canyon rijden en die zijn er toch tevreden over. Die hebben wel een nerve AM en gebruiken em dan ook als een AM.
Dus ik denk alles qua aluminium is wel sterk genoeg maar bij een valpartij moet je ook een beetje geluk hebben.
Ik heb hetzelfde gehad met de moto; 2 keer gevallen, 1ste keer weinig of geen schade; 2de keer kader om zeep.
Ik ken verschillende vrienden (in Duitsland) die al een paar jaar met een canyon rijden en die zijn er toch tevreden over. Die hebben wel een nerve AM en gebruiken em dan ook als een AM.