hoe repareer ik mijn versnellingen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
crisso
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 16 mei 2009 19:59
Rijdt met: giant ATX 820

hoe repareer ik mijn versnellingen

Bericht door crisso »

hallo allemaal,

ik was laatst van plan om na een aantal maanden maar weer is te gaan fietsen. toen ik mijn fiets pakte en even later naar de hoogste versnelling op het voor blad wilde gaan bleek dus dat dit niet lukte.
het hendeltje die aan het stuur zit kreeg geen grip op de volgende versneelling hij schoot gewoon door zonder wat te doen.

weet iemand hoe ik dit moet oplossen.

met vriendelijke groet

cris
tabias
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: di 03 okt 2006 14:09
Rijdt met: canyon 9.0 customized

Bericht door tabias »

kan het niet zijn dat de kabel vastgeroesd zit in de behuizing? of dichtgeslipt ergens.
Misschien is de shifter kapot. kan vrij veel zijn, ik zou beginnen met bekabeling eens te checken.
Gebruikersavatar
NetWave
Mountainbiker
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 08 mei 2009 22:03
Rijdt met: 2014 Specialized Camber EVO - 2016 Bulls Copperhead 3

Bericht door NetWave »

Ik had laatst ook problemen met het afstellen van mijn achterderailleur...

Na het vervangen van binnen- en buitenkabel was alles opgelost!

Zie ook http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=63299; misschien heb je er wat aan?
crisso
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 16 mei 2009 19:59
Rijdt met: giant ATX 820

Bericht door crisso »

bedankt voor de snelle reacties.
maar bij de voor derailleur werken de lichtste en de middelste stand wel alleen naar het grootste tantwiel schakelen lukt niet goed. maar ik zal de behuizing even na kijken

mvg, Cris
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

Waarschijnlijk is de kabelspanning te laag. Vijs de schroef waarmee de kabel aan de voorderailleur zit los, trek de kabel aan en vijs de schroef terug vast. Doe dit terwijl je ketting op het kleinste tandwiel ligt, zo staat er het minste spanning op de kabel.
Plaats reactie