Zakkende zadelpen :)

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
mtbgast
Mountainbiker
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 28 aug 2005 16:37

Bericht door mtbgast »

SD2E schreef:heb het oppervlak wat ruw gezet rond de zadelpen en een zakje montagepasta meegekregen van mijn lbs van isaac en nog wat vaster vastgezet... en nu staat de haardroger erop dat die pasta wat sneller droogt.

En als dat niet lukt secondenlijm of tec7 :P
secondenlijm of tec7 #-o en als dan je zadelpen breekt kan je ook inneens je frame vervangen :roll:
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

Er wordt niet op de vraag of het de juiste diameter is ingegaan,
en ja, die 0,2mm doet er weldegelijk toe!

+ enkel carbonpasta is goed om het schuiven tegen te gaan,
alles anders is te vet en gaat schuiven.
Gebruikersavatar
BASSMAN
Mountainbiker
Berichten: 2741
Lid geworden op: do 18 okt 2007 22:33
Rijdt met: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
Contacteer:

Bericht door BASSMAN »

Heb dat bij mijn vorige bike met de originele zadelpen ook voor gehad.Mijn lbs rade de pasta af.Heb dan een blikje van redbull uitgesneden en dan in de kader gestoken en de pen er dan in gedaan.Kunt het zo eens proberen.
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Bericht door SD2E »

_alain_ schreef:Er wordt niet op de vraag of het de juiste diameter is ingegaan,
en ja, die 0,2mm doet er weldegelijk toe!

+ enkel carbonpasta is goed om het schuiven tegen te gaan,
alles anders is te vet en gaat schuiven.
Jaja is uiteraard je juiste diameter, 34,9
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Bericht door SD2E »

mtbgast schreef:
SD2E schreef:heb het oppervlak wat ruw gezet rond de zadelpen en een zakje montagepasta meegekregen van mijn lbs van isaac en nog wat vaster vastgezet... en nu staat de haardroger erop dat die pasta wat sneller droogt.

En als dat niet lukt secondenlijm of tec7 :P
secondenlijm of tec7 #-o en als dan je zadelpen breekt kan je ook inneens je frame vervangen :roll:
Was dan ook voor te lachen... en trouwens als die van een scale 10 of LTD afbreekt kun je de kader ook wegsmijten want die is uit 1 stuk met de kader :wink:
Bobbie
Mountainbiker
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 09 okt 2007 11:29
Rijdt met: Scott Scale

Bericht door Bobbie »

BASSMAN schreef:Heb dat bij mijn vorige bike met de originele zadelpen ook voor gehad.Mijn lbs rade de pasta af.Heb dan een blikje van redbull uitgesneden en dan in de kader gestoken en de pen er dan in gedaan.Kunt het zo eens proberen.
Pasta die haar werk goed doet afraden maar er wel een scherp blikje tussen proppen, sterk!
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

Met montagepasta geen ervaring, maar met een laagje tape (of enkele laagjes) moet het zeker lukken. Je plakt de tape net tot daar waar de zadelpen uit het frame komt, dan zie je er ook niets van.
Gebruikersavatar
WorkZ
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 13 nov 2006 19:24
Rijdt met: Kung Fu Tubing

Bericht door WorkZ »

Tape vind 'k zo'n wazig idee he! Dat schuift en knijpt ge toch helemaal samen...
Gebruikersavatar
Kameel^
Mountainbiker
Berichten: 987
Lid geworden op: di 02 aug 2005 19:42
Rijdt met: Niner EMD, Ghost htx actinum, Tita Joven racer

Bericht door Kameel^ »

WorkZ schreef:Tape vind 'k zo'n wazig idee he! Dat schuift en knijpt ge toch helemaal samen...
idd, heb ik ook geprobeerd en helpt bij mij ook niet

ik krijg m'n zakkende zadelpen dus ook niet meer weg :(. Tot voor kort had ik geen last als ik m'n zadelpenklem maar vast genoeg draaide, maar zelfs dat helpt nu niet meer.
na een rit is m'n zadel nu altijd 1cm ofzo gezakt, en dat is redelijk irritant want ik krijg daar last van aan m'n knie
tish
Mountainbiker
Berichten: 320
Lid geworden op: ma 27 jun 2005 12:32
Rijdt met: Cdale Taurine - Cdale Hooligan x2

Bericht door tish »

Ik gebruik altijd carbonpasta en daarmee is het probleem opgelost.
Een Thomson Elite schuift zonder carbonpasta altijd naar beneden in een Cdale frame, zeker wanneer je het moment respecteert. :wink:
Plaats reactie