Montagepasta: welke en waar?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
midas
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 10 dec 2003 19:39
Rijdt met: Red Bull NPL-400 (fully XT)

Montagepasta: welke en waar?

Bericht door midas »

gegroet

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar montagepasta, maar ik vind die nergens tenzij de grote bus van Shimano, maar daar zit zo ongeveer een halve kilo in. Daarom, weet er iemand een merk van dergelijke stuff die je in kleine hoeveelheden kan krijgen? Eventueel uit de auto/moto wereld? Of alternatieven zijn ook welkom. Vet is echter geen optie, soms kan het pasta wel vervangen, maar soms ook niet. Voor bepaalde toepassingen heb je specifiek pasta nodig.

alvast bedankt
Gast

Bericht door Gast »

"""
Laatst gewijzigd door Gast op zo 20 jun 2004 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ward #3
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: do 09 okt 2003 21:50
Rijdt met: Kona King Kahuna RockShox RS-1

Bericht door Ward #3 »

Ik dacht dat kopervet een soort montagepasta was :-?
Gast

Bericht door Gast »

""
Laatst gewijzigd door Gast op zo 20 jun 2004 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
d@Mit
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Contacteer:

Bericht door d@Mit »

Ward #3 schreef:Ik dacht dat kopervet een soort montagepasta was :-?
Wtf is montagepasta? Ik ken inderdaad van da groen spul voor in mijn wielassen en dergelijke maar montagepasta nog nooit van gehoord.
Gebruikersavatar
intruder
Mountainbiker
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 24 dec 2003 19:22
Rijdt met: B1 Replic, marzocchi EXR, alivio montage, pd-m520, kaloy+XLC-components "accessoires"

Bericht door intruder »

d@Mit schreef:
Ward #3 schreef:Ik dacht dat kopervet een soort montagepasta was :-?
Wtf is montagepasta? Ik ken inderdaad van da groen spul voor in mijn wielassen en dergelijke maar montagepasta nog nooit van gehoord.
is da van da wit spul da ge zo vind as ge uwe zadelpen elemaal uit uwe kader haalt (bij onze sam zijne minerva tornado 2004 toch) en waarvan ge den indruk hebt da et geen vet is, ma iet anders?
Gebruikersavatar
Ward #3
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: do 09 okt 2003 21:50
Rijdt met: Kona King Kahuna RockShox RS-1

Bericht door Ward #3 »

Ja dat dient om losschokkeren te voorkomen en piepen van zadelpen enzo te voorkomen. Ook als je een ijzeren boutje in een aluminium kader ofzo draait dan kan corrosie ervoor zorgen dat dat heel vast kan komen te zitten (a.h.w. vastroesten) . Montagepasta voorkomt dit.
Kan dat ik ernaast zit hoor!
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Bericht door Serge R »

montagevet / kopervet etc.kan men gebruiken om elekrolyse tegen te gaan dwz. 2 verschillende metaallegeringen zullen na x aantal tijd aan elkaar komen te zitten denk maar een bracket-as /stuurpen enz.die al een paar jaar in een frame zitten en demonteer die maar eens zonder voorgaande behandeling. :wink:
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Stomme vraag, maar heb er nog nooit bij stilgestaan. Moet ge de as van uw QR ook invetten voor montage?
Gebruikersavatar
mountainsurfer
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 11 jan 2004 23:51
Rijdt met: giant 29 er

Bericht door mountainsurfer »

montagevet is toch om iets te monteren

als je montagevet gebruikt en na x aantal tijd demonteer je het dan gaat het gemakkelijker uiteen

ik heb zo een pot wit spul(montagevet) bij van eyck gekocht
Plaats reactie