Rem blijft hangen
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Rem blijft hangen
Yo,
Als ik mijne voorrem toe trek blijft hij hangen, ik heb al ééns mijn kabel losser of vaster gemaakt maar blijf hetzelfde hebben.
De remblokjes zitten ook goed op hun plaats
Kan dit de kabel zijn die versleten is??
Greetz
Als ik mijne voorrem toe trek blijft hij hangen, ik heb al ééns mijn kabel losser of vaster gemaakt maar blijf hetzelfde hebben.
De remblokjes zitten ook goed op hun plaats
Kan dit de kabel zijn die versleten is??
Greetz
- Tom
- Mountainbiker
- Berichten: 332
- Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
- Rijdt met: Ridley Scorpion, Scott Addict Sl, Emrin cross
- Contacteer:
Beweeg uw remblokjes eens manueel, dit zou soepel moeten gebeuren. Vervang daarna misschien eens uw remkabel. Probleem zal wel vlug opgelost zijn.
Weinig fietsers besteden blijkbaar geen aandacht aan het onderhoud van de kabels. Reinig na modderige toestanden je versnellings-en remkabels, en smeer ze bv. in met Pedro's Extra Dry.
Weinig fietsers besteden blijkbaar geen aandacht aan het onderhoud van de kabels. Reinig na modderige toestanden je versnellings-en remkabels, en smeer ze bv. in met Pedro's Extra Dry.
- WT6
- Mountainbiker
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
- Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..
Allicht staan uw remblokken te laag ingesteld, zodat er eentje onder de remstrook op uw velg pakt en ook een stukje van de bovenkant van de velg wordt afgeremd.
Duw je remblokken eens tegen de velg en kijk dat ze volledig op de remstrook komen, niks eronder, niks erboven.
Als ze onder de velg 'bijten', krijg je allicht een rand aan de onderkant van je remblok die minder versleten is en verder uitsteekt dan de rest van het blokje....
Check dat eens...
Duw je remblokken eens tegen de velg en kijk dat ze volledig op de remstrook komen, niks eronder, niks erboven.
Als ze onder de velg 'bijten', krijg je allicht een rand aan de onderkant van je remblok die minder versleten is en verder uitsteekt dan de rest van het blokje....
Check dat eens...
-
- Mountainbiker
- Berichten: 7
- Lid geworden op: zo 18 jul 2004 16:41
- Rijdt met: Granville Mattawa
- Contacteer:
Heb sinds de laatste vervanging van remblokken hetzelfde aan de hand. k zou BEGOT niet weten wat er met mijn kabels schort, noch met de blokken die op verkeerde plaatsen bijten. De veertjes, als ge dat zo kunt noemen, zouden ook in orde moeten zijn. En ook zit er GEEN slag in m'n wiel....
k kan dus weldegelijk rijden en me op mijn gemak laten uitbollen maar toch....liever niet dan wel. Zonde om remblokskes op die manier te verslijten...
k kan dus weldegelijk rijden en me op mijn gemak laten uitbollen maar toch....liever niet dan wel. Zonde om remblokskes op die manier te verslijten...
- swerkfiets
- Mountainbiker
- Berichten: 203
- Lid geworden op: vr 06 feb 2004 19:35
- Rijdt met: olmo sramX0
- Contacteer:
Bericht door swerkfiets »
hoelang is het al geleden dat je je remarmen hebt gedemonteerd en nieuw vet hebt ingedaan? Hoe: de centrale bout vooraan uitvijzen en je kan dan de hele remarm afnemen. het remblokje afvijzen. Afhankelijk van het type kan je het binnengedeelte uitnemen door aan het pinnetje te trekken dat in een van de gaatjes van je voorvork past. Je zal zien dat dat pinnetje eigelijk een opgerold stuk metaal is met aan elke zijde een pinnetje een lang en een kort. het ene (kort) past in een gaatje binnen in je remarm en het lange in je voorvork. GOED opletten dat bij het terug in elkaar steken dat het pinnetje weldegelijk in zijn ligplaats zit. Nu kan je met ontvetter heel je arm en vooral de binnen kant kuisen nadien met luchtdruk droogspuiten en nieuw vet indoen en terug monteren op je fiets en alles zou terug moeten werken als voordien.
Er zit dus wel degelijk een systeem in die veertjes van die remmen.
Dus er zo maar wat aan prullen, zou ik niet echt aanraden. je remmen moetten tenslotte goed werken.
Als je de bout(je) of schroef op de zijkant van de rem indraait komt de blok van de velg af en omgekeerd. Je moet ook zorgen dat je kabel goed heen en weer schuift door de gaines. De stelbout(ik weet ni hoeik het anders moet noemen) aan uw stuur dient om uw remen aan te spannen. Zorg er ook voor dat uw blokken goed uitgelijnd staat tov uw velg anders gaat dat problemen opleveren.
Tis ni kompleet wa ik hier zeg, maar toch al de basis een beetje.
Dus er zo maar wat aan prullen, zou ik niet echt aanraden. je remmen moetten tenslotte goed werken.
Als je de bout(je) of schroef op de zijkant van de rem indraait komt de blok van de velg af en omgekeerd. Je moet ook zorgen dat je kabel goed heen en weer schuift door de gaines. De stelbout(ik weet ni hoeik het anders moet noemen) aan uw stuur dient om uw remen aan te spannen. Zorg er ook voor dat uw blokken goed uitgelijnd staat tov uw velg anders gaat dat problemen opleveren.
Tis ni kompleet wa ik hier zeg, maar toch al de basis een beetje.
- Mommen
- Mountainbiker
- Berichten: 84
- Lid geworden op: zo 22 feb 2004 18:20
- Rijdt met: Specialized S-works HT 2005 XTR XT
- Contacteer:
Mommen schreef:ja ik prul er altijd wat aan tot ik opnieuw tegoei kan remmen , ik snap het systeem niet helemaal spijtig genoeg. Dus als iemand sheets heeft met goede uitleg mag hij me deze altijd sturen.
Hier mijn hulp gevonden http://www.parktool.com/repair_help/how ... akes.shtml