Slicks op crossmax

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
Pietje
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: do 03 apr 2003 19:32
Rijdt met: Scott Voltage YZ2

Bericht door Pietje »

2000km... wel wel wel
Moest het nu nog een parcours zijn à la parijs-roubaix ok, maar ik heb der zelf al meer dan 4500km mee gedaan. Natuurlijk al eens de shitmano bielekes int vet laten steken, maar da is het sop de kolen niet waard.
Ik blijf erbij dat dit de gemakkelijkste oplossing is. :^o
Gast

Bericht door Gast »

ivm met die zogezegde shitmano lagers
liever lagers waar je zelf kan aan werken dan de shilagers van crossmax enduro waar je totaal neits meer zelf kunt aan doen zelfs als er spelling op komt kun je die niet meer bijstellen maar moet opsturen naar een mavic servivecenter waar ben je dan het beste mee af?
de dual shit shifters dat is een ander verhaal
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

Och ieder zijn goesting en ervaringen. Los van de bollekes of nie? gaan slicks op X-maxen of nie :-?
Gast

Bericht door Gast »

probleem is vooral denk ik dat de xmaxxen gemmaakt zijn voor echt tubles en voor het ogenblik vind je geen tubles smalle slicks
daardoor dat je die er enorm moeilijk opkrijgt
je zal die er wel opkrijgen maar als je onderweg plat valt is het niet alles om binnenband te wisselen
:(
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

Maar het is toch afhakelijk van den buitendiameter van je velg of je een band er makkelijk op(over)krijgt of nie. Zijn die bij een x-max dan iets groter mischien en met welke reden dan... :-?
Gast

Bericht door Gast »

ps mss setje DT swiss onyxnaven kopen met goede velgen en spaken
onyx naven hebben industrielagers en zijn vrij goed bij prijs
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

setje DT swiss
Dan zou dit een mooi alterantief worden voor m'n x-maxen met Slicks?

http://www.actionsports.de/shop/catalog ... cts_id/236
Gast

Bericht door Gast »

niet slecht maar voor snelspanner en velglint vragen ze nog geld bij :evil:
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

ik rij de laatste tijd ook met 'gewone' banden op UST velgen. Het probleem is ook dat ze op hun plaats moeten 'klikken' om zonder slagen te kunnen rijden en daarvoor moet je al gauw 4 bar erin pompen, heel wat werk onderweg !
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Qube schreef:Maar het is toch afhakelijk van den buitendiameter van je velg of je een band er makkelijk op(over)krijgt of nie. Zijn die bij een x-max dan iets groter mischien en met welke reden dan... :-?
Als het UST velgen zijn waarschijnlijk wel om de afdichting met UST banden zo goed mogelijk te maken. De toleranties bij de profuktie zullen dus kleiner zijn. En smalle bandjes zijn nu eenmaal erg strak. Ik heb hetzelfde probleem met slicks op gewone velgen hoor.
Plaats reactie