Slicks op crossmax

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

Ik heb hetzelfde probleem met slicks op gewone velgen hoor.
Er bestaat zoiets gelijk bandenvet voor de fiets, stond in o2-bikers ergens vorige maand ofzo. Ik ben vergeten van welk merk :drunk: . Dit zou dan verdampen naar X tijd. Moest je gewoon bandenvet gebruiken van bij de autobanden dan zou je niet zo vlot meer kunnen remmen erna. Heeft dat al iemand gebruikt, mischien lukt monteren van een slick dan beter?
Gebruikersavatar
Tom
Mountainbiker
Berichten: 332
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: Ridley Scorpion, Scott Addict Sl, Emrin cross
Contacteer:

Bericht door Tom »

Dreft (gebruik ik steeds bij het monteren van van Tubeless banden).
Of vaseline ??
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

Qube schreef:Och ieder zijn goesting en ervaringen. Los van de bollekes of nie? gaan slicks op X-maxen of nie :-?
De Topslick's van hutchinson gaan er niet of heel moeilijk op.
Maar misschien moet je de deze eens proberen:
Fat-boy slicks.(26")
Afbeelding
Instant black top speed for your MTB. Tough, durable "slick" tire for mountain biking on the road.
Lightweight, ultrafast slick tread
Proprietary Flak Jacket sub tread extrusion reduces flats by 60% while adding virtually no weight
Durable long wearing 70 shore A compound
60 tpi. Nylon
Wire Bead
Black Sidewall
Max Pressure 100 psi.
This tire rated 5 out of 5 Habanero's on MTBR.com! Click here to check out what riders thought of this tire...

Filip Meirheaghe reed ermee in de seaotter classics op zijn Crossmax SL's Zie foto:
Afbeelding
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

cfr meirhaeghe : Dat zal wel enkel tijdens het fat boy onderdeel v/d competitie aldaar geweest zijn (=enkel op asfalt) in de XC zie ik hem daar nog niet mee finishen #-o
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Qube schreef:
setje DT swiss
Dan zou dit een mooi alterantief worden voor m'n x-maxen met Slicks?

http://www.actionsports.de/shop/catalog ... cts_id/236
Of misschien omgekeerd, ik denk niet dat die DTS's minderwaardig zijn aan de roemruchtige Crossmaxen.
Zelf heb ik deze wielen maar ben er niet zeker van dat deze naven beter zijn dan die van Shitmano. Ja, anders, duurder, meer prestige en vooral veel lichter. Denk echter niet dat als je industrielagers naar de vaantjes zijn je die zelf even snel zal vervangen. Neen, DT maakt bijzondere tools noodzakelijk. Op buitenlandse forums las ik ook reeds dat de "oude" Hügi naven slechter afgedicht zijn dan hun Zwitserse reputatie laat vermoeden. Vandaar de veel duurdere 240S naven. Ik bol er al 2000 km probleemloos mee, maar dat doe ik ook met Deores en al sinds '97 met een LX-Shitmano voornaaf.

Relativeren is de kunst :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Qube schreef:
Ik heb hetzelfde probleem met slicks op gewone velgen hoor.
Er bestaat zoiets gelijk bandenvet voor de fiets, stond in o2-bikers ergens vorige maand ofzo. Ik ben vergeten van welk merk :drunk: . Dit zou dan verdampen naar X tijd. Moest je gewoon bandenvet gebruiken van bij de autobanden dan zou je niet zo vlot meer kunnen remmen erna. Heeft dat al iemand gebruikt, mischien lukt monteren van een slick dan beter?
ik dacht dat tioga dat vet heeft uitgebracht
Sifaka
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: di 11 nov 2003 22:13
Rijdt met: Surly Long Haul Trucker

Bericht door Sifaka »

[-X Schwalbe heeft da op de markt gebracht (tog dat dat in O2-bikers staat)
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

Schwalbe heeft da op de markt gebracht (tog dat dat in O2-bikers staat)
Pff nie veel van te vinden op hun site. Ik heb gisteren mijn slicks 26x1.3 "zonder" bandenlichters op m'n x-max gekregen :wink: , ik heb gebruikt gemaakt van 2 touwen :drunk: 8) . Maar het duurt nog te lang en is te omslachtig :-?
yeti
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 01 feb 2004 21:31
Rijdt met: Scott Scale 29, Trek Fuel 29

Bericht door yeti »

Ik rij met de Hutchinson topslick 26x1,2 op mijn crossmax UST. Ben er ook wel een half uurtje aan bezig geweest om die op te leggen, en heb drie bandentrekkers moeten gebruiken.
Wanneer je eraan begint, lijkt het inderdaad onmogelijk om ze op de wielen te krijgen, maar het lukt. Wel niet vergeten om bijhorende smalle binnenbandjes te leggen.
Dan 7 kg erop, en bollen maar (en hopen dat je niet lek rijdt #-o ).
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

Dan 7 kg erop
Ik heb met ergens in een ver verleden laten vertellen dat een gewone velg voor draadbanden "maar" geschikt is tot 5 bar :drunk:
Plaats reactie