Er bestaat zoiets gelijk bandenvet voor de fiets, stond in o2-bikers ergens vorige maand ofzo. Ik ben vergeten van welk merk . Dit zou dan verdampen naar X tijd. Moest je gewoon bandenvet gebruiken van bij de autobanden dan zou je niet zo vlot meer kunnen remmen erna. Heeft dat al iemand gebruikt, mischien lukt monteren van een slick dan beter?Ik heb hetzelfde probleem met slicks op gewone velgen hoor.
Slicks op crossmax
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- Mick
- Mountainbiker
- Berichten: 441
- Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
- Rijdt met: Vosselaar
- Contacteer:
De Topslick's van hutchinson gaan er niet of heel moeilijk op.Qube schreef:Och ieder zijn goesting en ervaringen. Los van de bollekes of nie? gaan slicks op X-maxen of nie
Maar misschien moet je de deze eens proberen:
Fat-boy slicks.(26")
Instant black top speed for your MTB. Tough, durable "slick" tire for mountain biking on the road.
Lightweight, ultrafast slick tread
Proprietary Flak Jacket sub tread extrusion reduces flats by 60% while adding virtually no weight
Durable long wearing 70 shore A compound
60 tpi. Nylon
Wire Bead
Black Sidewall
Max Pressure 100 psi.
This tire rated 5 out of 5 Habanero's on MTBR.com! Click here to check out what riders thought of this tire...
Filip Meirheaghe reed ermee in de seaotter classics op zijn Crossmax SL's Zie foto:
- viper
- Mountainbiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
- Rijdt met: Vipermobiel
- Contacteer:
Of misschien omgekeerd, ik denk niet dat die DTS's minderwaardig zijn aan de roemruchtige Crossmaxen.Qube schreef:Dan zou dit een mooi alterantief worden voor m'n x-maxen met Slicks?setje DT swiss
http://www.actionsports.de/shop/catalog ... cts_id/236
Zelf heb ik deze wielen maar ben er niet zeker van dat deze naven beter zijn dan die van Shitmano. Ja, anders, duurder, meer prestige en vooral veel lichter. Denk echter niet dat als je industrielagers naar de vaantjes zijn je die zelf even snel zal vervangen. Neen, DT maakt bijzondere tools noodzakelijk. Op buitenlandse forums las ik ook reeds dat de "oude" Hügi naven slechter afgedicht zijn dan hun Zwitserse reputatie laat vermoeden. Vandaar de veel duurdere 240S naven. Ik bol er al 2000 km probleemloos mee, maar dat doe ik ook met Deores en al sinds '97 met een LX-Shitmano voornaaf.
Relativeren is de kunst
Bericht door Gast »
ik dacht dat tioga dat vet heeft uitgebrachtQube schreef:Er bestaat zoiets gelijk bandenvet voor de fiets, stond in o2-bikers ergens vorige maand ofzo. Ik ben vergeten van welk merk . Dit zou dan verdampen naar X tijd. Moest je gewoon bandenvet gebruiken van bij de autobanden dan zou je niet zo vlot meer kunnen remmen erna. Heeft dat al iemand gebruikt, mischien lukt monteren van een slick dan beter?Ik heb hetzelfde probleem met slicks op gewone velgen hoor.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 76
- Lid geworden op: zo 01 feb 2004 21:31
- Rijdt met: Scott Scale 29, Trek Fuel 29
Ik rij met de Hutchinson topslick 26x1,2 op mijn crossmax UST. Ben er ook wel een half uurtje aan bezig geweest om die op te leggen, en heb drie bandentrekkers moeten gebruiken.
Wanneer je eraan begint, lijkt het inderdaad onmogelijk om ze op de wielen te krijgen, maar het lukt. Wel niet vergeten om bijhorende smalle binnenbandjes te leggen.
Dan 7 kg erop, en bollen maar (en hopen dat je niet lek rijdt ).
Wanneer je eraan begint, lijkt het inderdaad onmogelijk om ze op de wielen te krijgen, maar het lukt. Wel niet vergeten om bijhorende smalle binnenbandjes te leggen.
Dan 7 kg erop, en bollen maar (en hopen dat je niet lek rijdt ).