Slicks op crossmax

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Slicks op crossmax

Bericht door Qube »

Hey,

Momenteel heb ik slicks (26"x1.3) liggen op een setje gewone wielen (niet véél meer waard). Ik verafschuw de dag dat ik ze er op/af moet doen :evil:. Op mijn crossmaxen lukt zelfs een nieuwe MTB-banden (26-2.0 ofzo) met moeite :( . dus ik vraag met af wat dat moet zijn met slicks. k'zou graag een setje extra aanschafen voor m'n baanritten naar het werk. Maar dan moet het wel mogelijk zijn om in aanzienbare tijd en zonder levensgevaarlijke verwondingen een platte band te fixen....

Dus wat zijn jullie tip & tricks voor het monteren van de slicks (op crossmaxen). Ohwee als ik ooit in plat val :cry:
Gebruikersavatar
Splenter
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: zo 14 jul 2002 02:00
Rijdt met: rocky mountain etsx-70
Contacteer:

Bericht door Splenter »

volgens mij bestaan er nog geen tubeless slicks... maar ik kan mis zijn hoor, ik ben niet meer zo mee met de laatste nieuwtjes. Anders gewone slicks leggen met binnenbandjes, het gewicht is nu niet zo belangrijk als het is om naar je werk te rijden eh! (Veel verschil maakt da trouwens nie).
Als je je banden er echt niet opkrijgt, dan kun je nog altijd plastieken bandenlichters gebruiken, ook bij tubeless. Het is niet zo bevorderlijk voor de rand van de tubeless band, maar ze zijn ook niet kapot van ene keer een bandenlichter te gebruiken eh. Dat is trouwens toch iedere keer op een andere plaats dat je die lichter gebruikt. (hier zijn er het waarschijnlijk veel niet mee eens, maar ik heb er nog geen problemen van ondervonden. Mijn banden zijn rapper versleten dan dat ze zouden lucht lossen door een bandenlichter te gebruiken.)
En anders: armspieren kweken! :wink: Het is soms niet gemakkelijk, maar meestal krijg ik mijn banden er wel op bare-handed... 8)
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

Anders gewone slicks leggen met binnenbandjes
Daar heb ik het over :wink: , kweet het ook niet of er tubeless bestaat :-? , ik vraag me enkel af hoe je in godsnaam een slick van bv 26x1.3 / 26x1.0 op een crossmax ust (2002-2004) moet krijgen als mijn gewone mtb banden (géén tubeless) als zo moeilijk gaat. Ik had nieuwe banden liggen voor op mijn x-max, k'heb van miserie maar mijn oude gepakt en die gingen er wel op (met pijnlijke vingers als gevolg).

Anders zou ik bv deze wel eens deze op m'n crossmax willen leggen om naar het werk te rijden.

http://www.bike2build.nl/toonartikel.ph ... 57404e6d74

Maar dan moet ik wel zeker zijn dit ik mij géén halve dag verlof moet nemen voor in het geval ik plat val onder de baan.
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

Ik heb mijn Hutchingson top slick's 1.0 op mijn Crossmax SL proberen te leggen en ik heb het na een half uur moeten opgeven... Ze lagen er na een lange tijd wel op maar dan was de binnenband weer kapotgestoken door mijn bandenlichters. Daarna heb ik ze op mijn gewone set wielen gelegd (Mavic Crosslink) en dat ging zonder problemen...
Gebruikersavatar
Pietje
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: do 03 apr 2003 19:32
Rijdt met: Scott Voltage YZ2

Bericht door Pietje »

koop een héél goedkoop setje wielen en leg daarop uw slicks. Heb dit zelf ook zo gedaan. Eenvoudiger dan wielen wisselen bestaat niet denk ik en voor 100€ was ik al gesteld.
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

en voor 100€ was ik al gesteld.
En na 2000 km zijn ze kapot :roll: . Nope sorry, ik moet die bollekes-roulementen van shitmano niemeer hebben. Dus kom ik automatisch bij Mavic terecht. Zijn er nog andere naven met Industrielagers?
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Qube schreef:
en voor 100€ was ik al gesteld.
En na 2000 km zijn ze kapot :roll: . Nope sorry, ik moet die bollekes-roulementen van shitmano niemeer hebben. Dus kom ik automatisch bij Mavic terecht. Zijn er nog andere naven met Industrielagers?
Ik kan me toch moeilijk inbeelden dat pakweg deore-assen met bvb ZAC19 velgen en inox spaken (+-65 euro/set) op 2000km zouden sneuvelen op de weg. Dan rijdt ge waarschijnlijk over de spoorweg naar uw werk. :roll:
Als ge die slicks niet op uw Xmaxen krijgt zult ge toch een "velg-alternatief" moeten zoeken vrees ik. Aan uzelf om te bepalen wat het mag kosten... :wink:
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

2000km
een beetje overdijven kan nooit geen kwaad hé :D :wink: .

Tjah, ik "veronderstel" dat slicks moeilijk zal gaan op x-max. Tenzij hier iemand zegt "neem de die, die gaan erop zonder 1 probleem", of gebruik die techniek :-?

Mijn naven moeten zeker met industrielagers zijn...Het kan zijn dat die wielen dan ingezet zullen worden op fiets van mijn vriendin als we op weekend/reis gaan, dus ze moeten wel tegen wat kunnen.
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

k'zal mij dit kopen

Afbeelding

of dit...
:roll:


Afbeelding

Wel een beetje onhandig om mee te nemen :drunk:
Gast

Bericht door Gast »

industrielagers zijn niet altijd beter
ik rijd met mijn xtr achternaaf nu al een goei 5jaar en deze heeft een goei 15 000km is vorig jaar voor de eerste maal open geweest voro onderhoud
draait nog perfect geen slijtagen aan de cups vet dat erin zat was ook nog goed uit voorzorg maar nieuw vet en kogellagers ingedaan
vorige naaf was een xt daar heb ik zelf 10 000km mee gedaan
nieuw vet en lagers ingedaan (cups waren ook nog goed ) en nu rijd er een kameraad ook al meer dan 6000km mee
Plaats reactie