magura's ontluchten?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
scalpel
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:39
Rijdt met: c'dale scalpel

magura's ontluchten?

Bericht door scalpel »

Ik heb mij zonet een ontluchtings set van magura aangeschaft. Maar nu?????????
Mijn achterrem (marta), de hendel zat bijna ten einde eer er een beetje rem in zat, maar nu.....
Heeft er iemand ervaring mee hoe ik best te werk ga.
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

http://www.7thexchange.de/download/magu ... 2004_e.pdf

Geraak je hier verder mee? :-? :wink:. Eerst ff afvragen hoe het komt dat er lucht is ingekomen, ergens een breuk/lek ofzo?
scalpel
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:39
Rijdt met: c'dale scalpel

Bericht door scalpel »

Na een algemeen onderhoud bij de fietsen maker zat er (naar mijn mening) te veel slag op de achter rem hendel. Dus dacht ik er wat extra olie aan toevoegen en opgelost.
Maar na het lezen van de handleiding, kreeg ik al wat meer schrik.
En mijn schrik werd bevestigd.
Wat ik niet snap is wat er met die remhendel moet gebeuren bij het vullen.
Nu kan ik mijn remhendel tot het einde doortrekken en nog remt mijn rem bijna niet
Dus.....wat doe ik verkeerd.
Gebruikersavatar
Chirurg
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 14 apr 2003 16:07
Rijdt met: Cannondale Flash 29er Himod 1

Bericht door Chirurg »

Terwijl je olie bijvult met de spuit, een paar maal traag aan de hendel trekken (met open reservoir natuurlijk en best laten doen door een tweede persoon) zo krijg je alle luchtbelletjes uit de leiding. Ik doe dit ALTIJD voor de zekerheid. Zorg dat het reservoirtje goed horizontaal staat en dat het tot boven is gevuld. Je mag gerust wat olie verliezen als het dekseltje erop vastzet. Als alles nog goed sluit en je hebt geen lek, dan moet dit lukken.
Maar na wat je schrijft heb je geen lucht id leiding, want lucht zorgt ervoor dat je tijdens het remmen plotseling je hendel kunt helemaal dicht kunt knijpen zonder te remmen. Probeer eerst eens het volgende:
Neem je achterwiel uit de fiets.
Knijp je remblokken wat dichter, zodat ze net voldoende opening hebben om de schijf er tussenin te steken.
Monteer je wiel terug en probeer nu eens te remmen, normaal kun je nu de hendel niet zo ver meer aanhalen en zul je ook beter kunnen remmen.
Succes.
Plaats reactie