balhoofd in frame plaatsen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

niet roodgloeiend stoken een goei 100 a 150° is normaal warm genoeg
Er op "spukken" en als het direct verdampt ist in orde :wink:
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

wat wij doen voor lagers erop te krijgen is de as afkoelen met zo'n spuitbus, dat kan je mss ook gebruiken op uw stuurbuis, da zou er met gemak opmoeten dan
de spuitbus is gewoon CO2 dat je spuit en afkoelt tot -40°C
Gebruikersavatar
swerkfiets
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 06 feb 2004 19:35
Rijdt met: olmo sramX0
Contacteer:

Bericht door swerkfiets »

ik gebruik het werktuig van VAR dat daar voor dient. 1min en de ring is geplaatst. zonder beschadiging en perfect recht geplaatst. De exacte prijs van dat werktuig weet ik niet meer maar het voordeel dat hij opleverd is onbetaalbaar. Ik heb al ondervonden dat investeren in degelijk gereedschap (lees VAR) zichzelf terugbetaald en het plezier om aan je fiets te werken vergroot omdat je voor alles het juiste en vooral degelijke gereedschap hebt
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Daarin heb je natuurlijk gelijk, en de prijs van het gereedschap waar het nu over gaat is ook niet dermate hoog dat ik het er niet voor over heb (21 euro ofzo). Maaaaar, langs de andere kant, als ik dan die 21 euro uitgeef voor iets wat ik misschien 1 of 2 keer in mijn leven ga gebruiken, en dat blijkt gewoon een buis te zijn, dan zou ik me wel een beeeeeeeeetje bedrogen voelen, snappez-vous? :wink:
Gebruikersavatar
intruder
Mountainbiker
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 24 dec 2003 19:22
Rijdt met: B1 Replic, marzocchi EXR, alivio montage, pd-m520, kaloy+XLC-components "accessoires"

Bericht door intruder »

da ringske over die buis van u vering zette? kunt ge da nie gewoon doen door da daar op te zetten, en dan as da zo vast komt te zitten me ne schoevendraaier en nen hamer tot benejen tikken? Allez, zo is da bij mij gelukt zelle
Gebruikersavatar
swerkfiets
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 06 feb 2004 19:35
Rijdt met: olmo sramX0
Contacteer:

Bericht door swerkfiets »

@dzjowie
ik er best inkomen dat je sommige tools niet aanschaft omdat je hen niet regelmatig gebruikt. Maar beroepsmatig sta ik in voor het VTT gebeuren op mijn werk ( opleiding, groepen begeleiden, wedstrijden, ...) wat ook inhoud dat ik een tiental VTT's onderhoud.
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Ik denk dat we mekaar begrijpen :D
Plaats reactie