XTR Shifter Achter

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
bartoli
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: do 10 jul 2008 16:17
Rijdt met: Granville Evo M
Contacteer:

XTR Shifter Achter

Bericht door bartoli »

Hallo daar,

Ik zit met een probleem met een XTR shifter voor achteraan. Ik krijg hem niet meer op de grootste versnelling. Normaal tikt hij 8 keer, maar bij doet hij het maar 7 keer, en de allerlaagste lukt niet.

Normaliter komt het "oogje-voor-de-kabel" mooi tervoorschijn als hij in laagste staat, maar nu is dat net niet zichtbaar. Ik heb hem al eens open gegooid, en er zit niks tussen dat blokkeert. Tenzij... (zie onder de foto's)

Is er iemand dit dit zelfde probleem heeft gehad, en valt er iets aan te doen? Buiten een nieuwe kopen, want ik had het graag zelf proberen te herstellen?

Hier een paar pics:

Afbeelding
Geheel beeld, zie ook de "gedraaide" stand vh veertje bovenaan.

Afbeelding
Hier kan je het armpje zien dat het dichtsbijzijnde pinnetje linksom moet duwen, maar de hendel kan niet verder alsof hij "vast" zit.

Afbeelding
Klopt de stand van dit veertje wel? Als ik dit veertje er uit haal, dan shift hij *wel* helemaal door... Hoe moet ik dit veertje juist plaatsen? (De handleiding is niet bepaald glashelder...)

Als iemand anders toevallig een xtr shifter heeft liggen, en mij kan zeggen hoe het veertje *wel* moet staan, dan zou ik enorm geholpen zijn ;-)
bartoli
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: do 10 jul 2008 16:17
Rijdt met: Granville Evo M
Contacteer:

Bericht door bartoli »

Jah, ik heb het in orde gekregen, dat veertje stond dus verkeerd, dat moest "rechtdoor" lopen vanaf het pinnetje tot tegen het lichtgrijze metalen platte stuk :-D
Plaats reactie