remmen magura hs 33

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
lounckie
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 01 jun 2008 09:06
Rijdt met: cube reaction hs 33

remmen magura hs 33

Bericht door lounckie »

halo min fiets ongeveer een 6maand oud en min rechter kant van min rem aan het achterwiel gaat niet meer voledig achteruit als ik geremd hebt en darmee sleept het tegen min velg en ik moet het dan zelfs achteruit trekken heel ambetant en zwaar tijdens het klimmen hehe wat kan ik hier aan doen ?
alvast bedankt
peanuts
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 07 sep 2008 16:26
Rijdt met: Moozes tribe

Bericht door peanuts »

op de website van magura vind je een hele installatiehandleiding voor je HS33remmen. aan de hand hiervan kan je ze waarschijnlijk wel even demonteren/remonteren en juist afstellen
Gebruikersavatar
SharkBite
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: zo 27 sep 2009 20:43
Rijdt met: upgraded Cube Aim

Bericht door SharkBite »

Na een avondje prutsen kan ik gerust stellen dat dit afstellen een zenuwslopende bezigheid is :evil:
Gebruikersavatar
SharkBite
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: zo 27 sep 2009 20:43
Rijdt met: upgraded Cube Aim

Bericht door SharkBite »

Na een avondje prutsen kan ik gerust stellen dat dit afstellen een zenuwslopende bezigheid is :evil:
Bobbie
Mountainbiker
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 09 okt 2007 11:29
Rijdt met: Scott Scale

Bericht door Bobbie »

De pistons eens zuiver maken.

Wiel er uit en remblokken demonteren, zachtjes in de remhendel duwen zodat de pistons naar buiten komen. Deze zuiver maken en eventueel smeren (met bv Brunox vork deo / silicone spray) en dan pistons terug duwen en paar kreeg op en af laten komen zodat alles gesmeerd loopt.
Plaats reactie