probleem met achterderailleur

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
Thommen270
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 29 feb 2004 22:42
Rijdt met: peugeot

probleem met achterderailleur

Bericht door Thommen270 »

Hello :) ,

ben zopas begonnen met mountainbiken, 'k heb lopen moeten opgeven wegens onsteking aan enkel die telkens terugkwam.
Heb mijne moutainbike nog eens een goede oplapbeurt gegeven (niewe remblokken, ketting, banden, ketting en lagers gesmeerd met wd40).
Het probleem is dat de ketting vanachter altijd doorschiet als 'k goed hard trap, heb al 2 derailleurs van andere mountainbikes gestoken en hierbij juist hetzelfde probleem. De tandwielengroep ziet er nog niet afgesleten uit, wat zou dan het probleem kunnen zijn?

Greetzzz :wink:
Gebruikersavatar
Dingo
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Minerva outback 2003, canyon yellowstone custom en specialized fsr custom

Bericht door Dingo »

Waarschijnlijk een nieuwe ketting op een oude casette gelegd?
WD40 is goed spul, maar lagers ermee inspuiten zou ik niet doen.
Doe er beter wat vet aan.
Uw ketting smeer je best met teflon olie.
Gebruikersavatar
ivan
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 14:08
Rijdt met: TREKoclv

achterder

Bericht door ivan »

Ik heb de volgende bedenking.

Is het mogelijk dat de BODY de oorzaak van het probleem is.

mgg Ivan
canirider
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 12:01
Rijdt met: ene met een ketting en trappers

Bericht door canirider »

Heb je je derailleur wel goed afgesteld en je achterpad terug gerecht.
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb hetzelfde probleem gehad enkele weken terug. Nieuwe ketting en nieuwe tandwielen achter. Telkens als ik een beetje kracht zette sloeg de ketting door. Mijn middenste tandwiel vooraan was versleten. Het zal dus bijna zeker met de combinatie oude tandwielen en nieuwe ketting te maken hebben.
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Re: probleem met achterderailleur

Bericht door Yakke »

Thommen270 schreef:Het probleem is dat de ketting vanachter altijd doorschiet als 'k goed hard trap, heb al 2 derailleurs van andere mountainbikes gestoken en hierbij juist hetzelfde probleem. De tandwielengroep ziet er nog niet afgesleten uit, wat zou dan het probleem kunnen zijn?

Greetzzz :wink:
Ik kan me moeilijk voorstellen dat het aan de derailleur ligt dat je doortrapt. Doortrappen wijst volgens mij enkel op versleten ketting/cassette/tandbladen. Ben je zeker dat die nog niet afgesleten zijn?
Laatst gewijzigd door Yakke op ma 01 mar 2004 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
LFR
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 22 aug 2003 21:53
Rijdt met: Quadra Comp

Bericht door LFR »

Tandwielen en ketting zijn versleten (het is mogelijk dat het kamwiel vooraan ook versleten is).
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Bericht door Fluffy »

Denk dat het belangrijk is om te weten wat 'doorschieten' precies is... En waar het precies gebeurt... Is het de ketting die verspringt? Is het de body die doortrapt, ...

Een vriendin van me had ooit een 'probleem met haar achterrem', maar het was gewoon de elastiek van het bagagerekje dat tussen haar wiel gedraaid was...

Eerst een duidelijke probleemomschrijving geven, dan de mogelijke oorzaak zoeken...
Gebruikersavatar
Thommen270
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 29 feb 2004 22:42
Rijdt met: peugeot

Re: probleem met achterderailleur

Bericht door Thommen270 »

Hello,

heb juist een nieuwe cassette gestoken en het doorschieten is van de baan :D , het lag dus zoals de meeste zijden aan een de combinatie oude tandwielen/ nieuwe ketting,bedankt voor het advies :wink:

Greetzzz 8)
Gebruikersavatar
superbike
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 00:26
Rijdt met: granville quadra comp/LX-groep

Bericht door superbike »

ik probeer m'n derailleur af te stellen maar het lukt niet.
ik kan alleen nog maar eentje zakken maar dan heb ik moeite om één hoger te gaan, tis téén of tander ik graak er maar niet aan uit. :evil:
Plaats reactie