Nieuwe cassette zit vast

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
XVMx
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: di 20 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark 30 / Thompson Zeus-SL

Nieuwe cassette zit vast

Bericht door XVMx »

Een goeie week geleden heb ik bij mijn lokale fietsboer mijn cassette laten vervangen (+ nog een paar andere zaken maar soit...). Mijn LX cassette had zijn diensten bewezen en was redelijk versleten, en nu heb ik er een XT laten opzetten.

Daarmee de TT in Heverlee gedaan, alles werkte perfect. Echter, midden vorige week wil ik aan mijn bike werken en ik merk dat mijn cassette volledig vast zit! Met veel moeite heb ik die weer losgekregen, maar echt soepel draait het toch niet :cry: . Ik hoor ook dat er precies zand ergens vanbinnen inzit als ik mijn cassette laat draaien. Ik heb er wel nog Huldenberg mee gereden, maar er moet toch eens naar gekeken worden, denk ik...

Wat ik mij nu afvraag is of dit toeval is of niet? Heverlee lag er behoorlijk modderig bij (@kami, begin weer niet he :wink: ), maar met mijn LX cassette heb ik ook meer dan genoeg in het slijk rondgecrost. Is die nieuwe cassette misschien niet goed gemonteerd of wat???

Graag advies zodat ik weet of ik mijn fietsenboer al dan niet mag gaan uitkafferen :-? ...

Groeten,
XVM
Jentek
Mountainbiker
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 21 dec 2003 01:15

Bericht door Jentek »

ik zou er zeker eens mee terug naar de fietsboer gaan en niet te lang mee wachten, es horen wat hij der van zegt.
Gebruikersavatar
rallymaster
Mountainbiker
Berichten: 189
Lid geworden op: do 10 jul 2003 20:15
Rijdt met: trek 8000 + red bull cc-werks

Bericht door rallymaster »

tja is moeilijk te zeggen. ik rij op 1 maand een xtr achter rolement volledig in de vernieling waar andere soms jaren door de modder klieven zonder schade. Wel was het een beetje mijn eigen fout om mijn bike achteraf (door gemakzucht) te reinigen onder hoge druk [-X mij ni meer zenne
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

XVM,

ik denk dat jij een probleem hebt met je body.

Cassette eraf halen, en dan eens aan de body draaien om te zien wat dat geeft.
Desnoods de body zelf er ook afvijzen en uitkuisen.
Japs
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 30 jun 2002 02:00

Bericht door Japs »

Probleem zal idd bij je achternaaf liggen. Je cassette heeft niets met het draaien te maken.
Gebruikersavatar
ivan
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 14:08
Rijdt met: TREKoclv

Casette Vast

Bericht door ivan »

Is een BODY gemakkelijk zelf te vervangen ? (XT Naaf)

Ik vind nergens de prijs van een XT BODY ?

graag reactie.

Meeeeeeerci.

mgg. Ivan
Gebruikersavatar
swerkfiets
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 06 feb 2004 19:35
Rijdt met: olmo sramX0
Contacteer:

Bericht door swerkfiets »

body is snel te vervangen. Losdraaien met een imbussleutel. Eens eraf kan je het rubberen dichtingsring uithalen Met luchtdruk uitblazen dan terug invetten dichtring op zijn plaats zetten en terug opmonteren. wel goed vastzetten
Gebruikersavatar
ivan
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 14:08
Rijdt met: TREKoclv

Body vervangen

Bericht door ivan »

Losmaken met inbuissleutel...

Is dit een speciale sleutel ?

Meeeeeeerci

mgg Ivan
Gebruikersavatar
swerkfiets
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 06 feb 2004 19:35
Rijdt met: olmo sramX0
Contacteer:

Bericht door swerkfiets »

neen enkel de juiste grote is belangrijk.
XVMx
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: di 20 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark 30 / Thompson Zeus-SL

Bericht door XVMx »

Black Phantom schreef:Cassette eraf halen, en dan eens aan de body draaien om te zien wat dat geeft.
Desnoods de body zelf er ook afvijzen en uitkuisen.
Ahum... jij hebt duidelijk nog mijn 2 linkerhanden nog niet gezien... ik heb zelfs al overwogen een speciaal keyboard te kopen, kunt denken hoe erg het gesteld is :oops:

Misschien het er toch eens op wagen... :roll: ... voor alle duidelijkheid, dit is wat ik nodig heb om mijn cassette er af te krijgen?
- een Shimano ketting afnemer
http://www.bikegear.be/shop/catalog/pro ... ts_id/1064
- en nog zo een marteltuig om de cassette tegen te houden
http://www.bikegear.be/shop/catalog/pro ... ts_id/1063
Meer moet ik niet hebben, zeker?

XVM
Plaats reactie