Forumoverzicht Techniek Onderhoud en herstellingen Sid Sl '2000

Sid Sl '2000

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...

Moderators: Reflex, Angelo., JanMan, Test team


Bericht do 05 feb 2004 11:14
Tom Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 494
Mijn bike: Ridley Scorpion, Scott Addict Sl, Emrin cross

Onderhoud, vervangen van dichtingen EN geleidingsbussen heb ik zo'n €75 voor betaald.

Bericht do 05 feb 2004 13:02
nikd Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 92
Mijn bike: Cannondale Trail HS
Tom schreef:
Onderhoud, vervangen van dichtingen EN geleidingsbussen heb ik zo'n €75 voor betaald.


Dank u Tom!

Bericht do 05 feb 2004 16:03
Captain Haddock Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 260
Mijn bike: Thompson Zeus - xt/lx - Judy XC - Xmax - HS33
Tom schreef:
Onderhoud, vervangen van dichtingen EN geleidingsbussen heb ik zo'n €75 voor betaald.


Bij welke winkel? Bij de moving store in Sint-Amandsberg (gent) vragen ze 30 euro voor olie te vervangen, en als ge ook de geleidingsringen wilt vervangen moet ge er een kleine 40 (!) euro bijtellen. :-? HELP!!!!!

Bericht do 05 feb 2004 16:33
Tom Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 494
Mijn bike: Ridley Scorpion, Scott Addict Sl, Emrin cross

Slecht 1 adres > Fietsen Daan uit Lebbeke (en die heeft de vork dan nog opgestuurd naar de invoerder wegens tijdsgebrek om het zelf te doen)

Bericht za 06 maart 2004 13:52
Raf Mountainbiker

Berichten: 472
Mijn bike: ene met dun buiskes
Ben je nog op zoek naar een service manual
ik heb er hier een die stap voor stap uitgelegd word zeer eenvoudig voor te volgen je hebt wel een speciale sleutel nodig om de cartridge en de neutral shaft te demonteren
hier gaat het meestal fout doe je je vork bij een fietshandelaar binnen voor onderhoud worden meestal gewoon de lower leggs gedemonteerd en word er niet naar de cartridge of de neutral schaft gekeken (ik zeg wel meestal dus er zijn ook handelaars die hun werk nog serieus nemen). de glijbussen zijn wel het meest onderhevig aan slijtage maar als de cartridge niet naar behoren funtctioneert rij je beter met een vaste vork
En als je wilt ik weet eventueel wel adressen waar dit zeer vakkundig gebeurt.

Vorige

Keer terug naar Onderhoud en herstellingen