Sid Sl '2000

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
Tom
Mountainbiker
Berichten: 332
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: Ridley Scorpion, Scott Addict Sl, Emrin cross
Contacteer:

Bericht door Tom »

Onderhoud, vervangen van dichtingen EN geleidingsbussen heb ik zo'n €75 voor betaald.
Gebruikersavatar
nikd
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 18 nov 2002 19:31
Rijdt met: Cannondale Trail HS

Bericht door nikd »

Tom schreef:Onderhoud, vervangen van dichtingen EN geleidingsbussen heb ik zo'n €75 voor betaald.
Dank u Tom!
Gebruikersavatar
Captain Haddock
Mountainbiker
Berichten: 205
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:19
Rijdt met: Thompson Zeus - xt/lx - Judy XC - Xmax - HS33

dichtingen

Bericht door Captain Haddock »

Tom schreef:Onderhoud, vervangen van dichtingen EN geleidingsbussen heb ik zo'n €75 voor betaald.
Bij welke winkel? Bij de moving store in Sint-Amandsberg (gent) vragen ze 30 euro voor olie te vervangen, en als ge ook de geleidingsringen wilt vervangen moet ge er een kleine 40 (!) euro bijtellen. :-? HELP!!!!!
Gebruikersavatar
Tom
Mountainbiker
Berichten: 332
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: Ridley Scorpion, Scott Addict Sl, Emrin cross
Contacteer:

Bericht door Tom »

Slecht 1 adres > Fietsen Daan uit Lebbeke (en die heeft de vork dan nog opgestuurd naar de invoerder wegens tijdsgebrek om het zelf te doen)
Raf
Mountainbiker
Berichten: 327
Lid geworden op: za 06 mar 2004 12:45
Rijdt met: ene met dun buiskes

Bericht door Raf »

Ben je nog op zoek naar een service manual
ik heb er hier een die stap voor stap uitgelegd word zeer eenvoudig voor te volgen je hebt wel een speciale sleutel nodig om de cartridge en de neutral shaft te demonteren
hier gaat het meestal fout doe je je vork bij een fietshandelaar binnen voor onderhoud worden meestal gewoon de lower leggs gedemonteerd en word er niet naar de cartridge of de neutral schaft gekeken (ik zeg wel meestal dus er zijn ook handelaars die hun werk nog serieus nemen). de glijbussen zijn wel het meest onderhevig aan slijtage maar als de cartridge niet naar behoren funtctioneert rij je beter met een vaste vork
En als je wilt ik weet eventueel wel adressen waar dit zeer vakkundig gebeurt.
Plaats reactie