Lefty ELO: oranje lampje blijft branden
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
-
- Mountainbiker
- Berichten: 64
- Lid geworden op: za 27 sep 2003 21:35
- Rijdt met: Scalpel 2000 '02; custom Rush 2000; Bad Boy '02
Lefty ELO: oranje lampje blijft branden
Bericht door Bö Hanssön »
Op vraag van een fietser die het geluk heeft met een lefty (ELO) te kunnen rijden:
sinds kort kan hij zijn lock-out niet meer activeren en blijft het oranje LED'je branden. Wat is hier de oorzaak van? Misschien een batterij die bijna leeg is?
Fietsers die een lefty ELO hebben: hoe stel je vast dat je batterij bijna leeg is?
ciao!
sinds kort kan hij zijn lock-out niet meer activeren en blijft het oranje LED'je branden. Wat is hier de oorzaak van? Misschien een batterij die bijna leeg is?
Fietsers die een lefty ELO hebben: hoe stel je vast dat je batterij bijna leeg is?
ciao!
-
- Mountainbiker
- Berichten: 64
- Lid geworden op: za 27 sep 2003 21:35
- Rijdt met: Scalpel 2000 '02; custom Rush 2000; Bad Boy '02
- fieldbiker
- Mountainbiker
- Berichten: 604
- Lid geworden op: do 21 nov 2002 22:15
- Rijdt met: Canyon CF SLX 9.9
Re: Lefty ELO: oranje lampje blijft branden
Bericht door fieldbiker »
Ik heb ook een Lefty ELO op m'n Scalpel; wat is jullie ervaring ivm de levensduur van zo'n batterij ?Bö Hanssön schreef:Op vraag van een fietser die het geluk heeft met een lefty (ELO) te kunnen rijden:
sinds kort kan hij zijn lock-out niet meer activeren en blijft het oranje LED'je branden. Wat is hier de oorzaak van? Misschien een batterij die bijna leeg is?
Fietsers die een lefty ELO hebben: hoe stel je vast dat je batterij bijna leeg is?
ciao!
Fieldbiker,
-
- Mountainbiker
- Berichten: 64
- Lid geworden op: za 27 sep 2003 21:35
- Rijdt met: Scalpel 2000 '02; custom Rush 2000; Bad Boy '02
Bericht door Bö Hanssön »
Die fiets waarvan sprake is een team replica van 2002 (dus met een Carbon ELO Lefty) die tot een half jaar geleden een toonzaalmodel/testfiets was (testen rond de fietswinkel, de plateaus vooraan vertoonden zelfs geen krasje). Het heeft er dus alle schijn van dat in dat geval de batterij behoorlijk lang is meegegaan (tenzij die fietsenwinkel die vervangen heeft).
Ik heb trouwens vernomen dat er twee "ELO-modules" zouden bestaan: bij het oudste model zou er altijd een LED'je blijven branden. Bij het recentere model is het electronisch circuit vernieuwd zodat het LED'je vanzelf uitdooft na een zekere periode. Dit zou de levensduur van de batterij verlengen.
't Is maar van horen zeggen hé.
Ik heb trouwens vernomen dat er twee "ELO-modules" zouden bestaan: bij het oudste model zou er altijd een LED'je blijven branden. Bij het recentere model is het electronisch circuit vernieuwd zodat het LED'je vanzelf uitdooft na een zekere periode. Dit zou de levensduur van de batterij verlengen.
't Is maar van horen zeggen hé.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 64
- Lid geworden op: za 27 sep 2003 21:35
- Rijdt met: Scalpel 2000 '02; custom Rush 2000; Bad Boy '02
Bericht door Bö Hanssön »
Een batterij vervangen kost niet veel. 't Is die mekaniek die kapot kan gaan.
Je redenering klopt, ik zal mijn verende voorvork misschien best vervangen door een stijve. En die vering achteraan die kan ook maar stuk gaan. Misschien dat ik die er ook af zwier.
En die vitessen.... Eigenlijk heb ik die ook niet nodig. Allez, heeft er nog iemand nog zo een fiets over met één vitesse (een 1FG, maar dan zonder headshock).
:D
Je redenering klopt, ik zal mijn verende voorvork misschien best vervangen door een stijve. En die vering achteraan die kan ook maar stuk gaan. Misschien dat ik die er ook af zwier.
En die vitessen.... Eigenlijk heb ik die ook niet nodig. Allez, heeft er nog iemand nog zo een fiets over met één vitesse (een 1FG, maar dan zonder headshock).
:D
-
- Mountainbiker
- Berichten: 361
- Lid geworden op: za 28 jun 2003 14:57
- Rijdt met: CUBE LTD5
- Contacteer:
Ik denk dat mijn grootmoeder er nog één staan heeft, je kan hem krijgen voor een spotprijsje (iets minder dan de c'dale dan toch), je moet maar eens pm'n hé en btw: hij is gelakt in het typische matzwart...zeeeer hip als je het mij vraagt. En ik garandeer je evenveel bekijks op de volgende TT als met je lefty... Bij nader inzien, laat ons gewoon wisselen, hebben we alletwee wat we uiteindelijk willenBö Hanssön schreef:Een batterij vervangen kost niet veel. 't Is die mekaniek die kapot kan gaan.
Je redenering klopt, ik zal mijn verende voorvork misschien best vervangen door een stijve. En die vering achteraan die kan ook maar stuk gaan. Misschien dat ik die er ook af zwier.
En die vitessen.... Eigenlijk heb ik die ook niet nodig. Allez, heeft er nog iemand nog zo een fiets over met één vitesse (een 1FG, maar dan zonder headshock).
:D