loskomen centrale bout xtr

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
KWA
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 23 feb 2007 13:51
Rijdt met: grandcanyon pro mavic slr sram xo shimano xtr

loskomen centrale bout xtr

Bericht door KWA »

net een xtr crank gestoken, vandaag es goed gaan testen en de bout blijft loskomen. zou montage pasta dit kunnen oplossen of threadlocker gaan zoeken?
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Welke bout?
KWA
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 23 feb 2007 13:51
Rijdt met: grandcanyon pro mavic slr sram xo shimano xtr

Bericht door KWA »

de bout die de linkerarm aan de as bevestigd
Gebruikersavatar
schwammie
Mountainbiker
Berichten: 267
Lid geworden op: do 25 mar 2004 17:52

Re: loskomen centrale bout xtr

Bericht door schwammie »

KWA schreef:net een xtr crank gestoken, vandaag es goed gaan testen en de bout blijft loskomen. zou montage pasta dit kunnen oplossen of threadlocker gaan zoeken?
Ik ben beide bouten van mijn XTR-linkerarm (< 07) al eens kwijtgespeeld tijdens het rijden #-o , gelukkig nog de rit kunnen afmaken.

Daarna 2 nieuwe bouten erin, met een langere schroefdraad. Wat montagepasta erop en beurtelings aandraaien. Nadien geen problemen meer mee gehad.

Schijnt trouwens een probleem te zijn dat wel es vaker voorvalt.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

Ik heb dit probleem niet op geen van mijn beide fietsen -

1) belangrijk is wel dat je hem op het juiste koppel aantrekt (45 Nm). Heb je dit gedaan? Zonder momentsleutel krijg je hem nooit vast genoeg aangetrokken.

2) Nadien moet je aan de linkerzijde, bovenop de bout nog is een plastic busje indraaien (contra- moer) om te voorkomen dat de bout los kan komen. Is dit bij jouw gebeurd?
Gebruikersavatar
zork
Mountainbiker
Berichten: 254
Lid geworden op: ma 02 mei 2005 16:34
Contacteer:

Bericht door zork »

madskatingcow schreef:
2) Nadien moet je aan de linkerzijde, bovenop de bout nog is een plastic busje indraaien (contra- moer) om te voorkomen dat de bout los kan komen. Is dit bij jouw gebeurd?
ge moet da plastic dopje er opzetten VOOR ge de vijzen vastzet, anders kunt ge de druk op de lagers niet optimaal regelen.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

Nope [-X Het gaat hier om de plastic contra- ring bovenop de grote alu bout (die je met een inbus maat 8 moet indraaien). Jij refereert naar de ring die zich aan de binnezijde van de linker traparm bevindt.
Gebruikersavatar
zork
Mountainbiker
Berichten: 254
Lid geworden op: ma 02 mei 2005 16:34
Contacteer:

Bericht door zork »

madskatingcow schreef:Nope [-X Het gaat hier om de plastic contra- ring bovenop de grote alu bout (die je met een inbus maat 8 moet indraaien). Jij refereert naar de ring die zich aan de binnezijde van de linker traparm bevindt.
ok dan, heb nix gezegd :wink:
KWA
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 23 feb 2007 13:51
Rijdt met: grandcanyon pro mavic slr sram xo shimano xtr

Bericht door KWA »

heb mijne fiets binnen gedaan, heb geen momentsleutel...bedankt voor het advies jongens.
KWA
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 23 feb 2007 13:51
Rijdt met: grandcanyon pro mavic slr sram xo shimano xtr

Bericht door KWA »

heb mijne fiets binnen gedaan, heb geen momentsleutel...bedankt voor het advies jongens.
Plaats reactie