gereedschap + werkstaander kopen??

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Mikali
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 19:39
Rijdt met: Cube LTD Pro (2008)

gereedschap + werkstaander kopen??

Bericht door Mikali »

Ik ben namelijk van zin zelf te leren het onderhoud aan men mtb te doen en aangezien ik me één dezer dagen klikpedalen ga aanschaffen dacht ik eraan ineens een goedkope set gereedschap + werkstandaard bij decathlon te kopen om (tijdelijk) mee weg te kunnen daar men budget (lees: wat daar van overblijft na aankoop nieuwe mtb + kleding + accesoires) zo goed als op is.

Graag had ik geweten of dit een goed / slecht idee is ...
Gebruikersavatar
sTTevie
Mountainbiker
Berichten: 446
Lid geworden op: ma 12 nov 2007 10:37
Rijdt met: On One Inbred 650B & 29 / Lynskey M230 & Pro29

Bericht door sTTevie »

effe gebruik maken van je topic :-D

Afbeelding

is dit iets (als je 't vergelijkt met toppers als Tacx of Topeak?) ... staat op de site van Decathlon vermeld voor €46,90
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

ik heb via de avondschool fietsmechanice deze staander kunnen aankopen aan verminderde prijs met de opleidings cheque's.

BTL-36 ProfiMount

» Professional bike repair stand.

» Excellent stability.

» Completely adjustable and foldable.

» Lightweight, 5.4 kgs including carrying bag.

» Convenient frame / seatpost clamping mechanism.

» Adjustable height.

» Tray can be used for tools, bolts and lubricants.

» Includes a high-quality carrying bag.

in 't school gebruiken we ook deze en ben er toch tevreden van, nog redelijk van gewicht en draagtos om overal te kunnen meenemen.


Afbeelding

Massini 8)
Gebruikersavatar
Levud
Mountainbiker
Berichten: 212
Lid geworden op: zo 26 aug 2007 03:20
Rijdt met: Rockhopper comp

Bericht door Levud »

Met goedkoop gereedschap zou ik toch uitkijken, als dit kwalitatief minder is kan je hier soms meer schade aan je fiets mee doen dan dat je er iets mee repareert, vooral qua inbussleutels zou ik een degelijk setje kopen (bijv.: facom). Ik ken de kwaliteit van decathlon wel niet, misschien dat hier iemand is die er meer ervaring mee heeft. Ik heb hier thuis het geluk dat ik het gereedschap van mijn vader kan gebruiken, bepaald gereedschap dat echt fietsspecifiek is, zoals een cassettesleutel heb ik gewoon bij mijn LBS gekocht, dat was van BBB.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

ik heb zo een koffer van LIFU aangekocht en aangevuld met andere soorten van gereedschap en heb nog nooit probleme gehad, ik haal elke week de bike bijna uit elkaar om em helemaal mudfree te maken want ik haat te starten met een vuile bike die ook maar 1 onaangenaam geluid maakt.
Voor mijn schilderskoffer ( heb schilder- en decoratie techniekken gevolgd ) had ik ook schroevendraaiers van facom en van de 6 die ik heb aangeocht zijn enkel de platte nog intact, de kruiskop was na en poosje al afgebroken of afgesleten.

Massini 8)
Mikali
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 19:39
Rijdt met: Cube LTD Pro (2008)

Bericht door Mikali »

Maw als ik het zo lees moet je wat geluk hebben dus. En als dat decathlon koffertje nu tegenslaagt is dat "maar" 30 euris he... Wat die werkstandaard betreft, het is die van op de eerdervermelde foto dat ik zou willen aankopen maar heb een beetje schrik ivm de stevigheid.
Gebruikersavatar
iron gonzo
Mountainbiker
Berichten: 355
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 18:21
Rijdt met: GEPIDA deore LX/XT + Giant Terrago

Bericht door iron gonzo »

stevige kar met alles in :-D
vroeger had ik ook alles, maar dan in koffertje hier, koffertje daar enz...
Afbeelding

enig wat er nu nog moet bij komen is speciaal materiaal voor aan de fietsen te werken.

ik hang mijn fiets omhoog met een touw en dat werkt perfect.
Gebruikersavatar
Supra
Mountainbiker
Berichten: 577
Lid geworden op: zo 09 jul 2006 23:37
Rijdt met: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...
Contacteer:

Bericht door Supra »

sTTevie schreef:effe gebruik maken van je topic :-D

Afbeelding

is dit iets (als je 't vergelijkt met toppers als Tacx of Topeak?) ... staat op de site van Decathlon vermeld voor €46,90
Nadeel bij deze is dat je altijd tussen die poten moet staan. Iets wat ik zelf behoorlijk vervelend vind, daarom heb ik deze van Takx gekocht voor 80€

Afbeelding

Leuk bij deze is dat je de fiets kan kantellen of gewoon recht zetten.
king_of_nothing
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 20:25
Rijdt met: Onone Mudbike - Scapel 29
Contacteer:

Bericht door king_of_nothing »

ikzelf heb een spiderprof van tacx aangeschaft omdat ik ook buiten mijn fiets wilde kunnen kuisen en een set gereedschap in een koffertje van decathlon. moet zeggen is geen topkwaliteit maar kan er zeker mee door, alle basis dingen zitten erin. en ok, bijvoorbeeld de moer om cranks los te maken (vierkante) is ondertussen wel al licht beschadigd, maar voor die prijs heeft hij toch zijn werk gedaan.
Gebruikersavatar
bidonhouder1
Mountainbiker
Berichten: 194
Lid geworden op: za 29 sep 2007 18:40
Rijdt met: trek ridley

Bericht door bidonhouder1 »

zoals ik al eerder zei in een ander topic, ik heb ook de tacx t3000. Gekocht bij vaneyck voor 49 euro. Zeer tevreden van.
Plaats reactie