Fiets schoonmaken

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Mikali
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 19:39
Rijdt met: Cube LTD Pro (2008)

Fiets schoonmaken

Bericht door Mikali »

Wel misschien een stomme vraag maar ik woon op een appartement en er is géén tuinslang voorzien. Zijn er nog mensen die hun fiets degelijk willen schoonmaken na elke rit maar dit zonder gebruik van een tuinslang?
Is het goed te doen met alleen een paar emmers water en een spons of?

thx !
Gebruikersavatar
Angelo.
Mountainbiker
Berichten: 2949
Lid geworden op: vr 08 jul 2005 18:55
Rijdt met: SC Blur LT, SC Chameleon, SC Heckler

Re: Fiets schoonmaken

Bericht door Angelo. »

Mikali schreef: Is het goed te doen met alleen een paar emmers water en een spons of?

thx !
Tuurlijk is dat goed te doen. Ik zie niet in waarom dat niet te doen zou zijn.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Bericht door aresius »

ik heb de fiets ooit eens in bad gezet om die dan zo af te wassen, gaat ook vrij goed, enkel de fiets mee onder de douche nemen lijkt me niet zo praktisch
Gebruikersavatar
keere
Mountainbiker
Berichten: 279
Lid geworden op: di 24 okt 2006 12:44
Rijdt met: 2x trek elite 9.9, madone 5.2 duca ace 09, equinox 7 ultegra/DA08 + aeolus wheels
Contacteer:

Re: Fiets schoonmaken

Bericht door keere »

Mikali schreef:Wel misschien een stomme vraag maar ik woon op een appartement en er is géén tuinslang voorzien. Zijn er nog mensen die hun fiets degelijk willen schoonmaken na elke rit maar dit zonder gebruik van een tuinslang?
Is het goed te doen met alleen een paar emmers water en een spons of?

thx !
tis zelfs veel beter voor je fiets om hem zo te poetsen,
en gaat mi vlugger, tegen dat je de tuinslag uithaald, en afrold, en zo, is je emmer vol, en met de spons ga je over je kader en zo, en t vuil is direct weg, als het wat aangekoekt hangt, kun je met je tuinslang ook niet alles direct wegkrijgen,
grtz
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Gebruikersavatar
stan 1
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: zo 18 jul 2004 20:52
Rijdt met: Cannondale f500 magura louise brakes , crossmax xl disc wielen
Contacteer:

Bericht door stan 1 »

Met een gieter om de plantjes water te geven, werkt perfect
Grtz
Gebruikersavatar
g-works
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 21:40
Rijdt met: specialized epic s-works 2013
Contacteer:

Bericht door g-works »

er zijn nu ook speciale spuit pistolen met een reservoir van 14 l , aan te sluiten op je sigaretaansteker van de auto , een slang van 4m met spuitdruk van een normale tuinslang, ze worden al veel gebruikt op de ciclocross,(of aan de voordeur van je appartement) zeer handig en nooit aanschuiven aan de bikewash :P , het toestel kost 125 € bij van eyck sport
Gebruikersavatar
sdv
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 28 nov 2007 10:32
Rijdt met: Bianchi MUTT 7800

Bericht door sdv »

g-works schreef:er zijn nu ook speciale spuit pistolen met een reservoir van 14 l , aan te sluiten op je sigaretaansteker van de auto , een slang van 4m met spuitdruk van een normale tuinslang, ze worden al veel gebruikt op de ciclocross,(of aan de voordeur van je appartement) zeer handig en nooit aanschuiven aan de bikewash :P , het toestel kost 125 € bij van eyck sport
En van welk merk mag dat dan wel zijn, ik zoek er overal naar, naar zo'n systeem. Ik weet dat het bestaat, maar blijkbaar heeft er nog nooit iemand één gezien
Gebruikersavatar
g-works
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 21:40
Rijdt met: specialized epic s-works 2013
Contacteer:

Bericht door g-works »

Ze staan bij van eyck sport nu nog in de promo, het merk is dirt worker
http://www.dirtworker.co.uk/
Oxygen
Mountainbiker
Berichten: 133
Lid geworden op: do 28 okt 2004 21:49
Rijdt met: Moozes Avalanche 29'er // Moozes Boast Cross // Tita 26'er

Bericht door Oxygen »

Tot je bent gaan biken in bijvoorbeeld Beverlo-Korspel afgelopen weekend, dan zie ik het echt niet zitten met een emmertje en een spons: een kilo of 7 modder die lekker plakte is niet overdreven. Maar het was o-zo leuk...
Plaats reactie