Probleem met verende voorvork!!!!

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ducky
Mountainbiker
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 15:39

Probleem met verende voorvork!!!!

Bericht door Ducky »

Hello mensen!!!! Ik heb dus een vree groot probleem met mijn voorvork!!! Tis nen MANITOU SIX SUPER met een regelbare rebound!!! Dus altij als ik int water of modder ga rijden en na een km of 10 blokkeert ze dus volledig en na nen dag of 3 is da trug gedaan!!! Wa zou de oorzaak daarvan zijn :drunk: !!! Ma achter op mijn vorkpoten is ter zo een MICRO LUBE dingsken!!! laat veel oplossingen horen!! want das gelijk der nen look-out op staat!!!



Ps: ze is volledig hydraulisch!!!!!
Gast

Bericht door Gast »

hoe oud is uw vork?
regelmatig onderhoud aan gedaan?
die micro lube dingetjes achteraan uw vork dienen om met een vetspuit hier regelmatig vet in te spuiten
Gebruikersavatar
Ducky
Mountainbiker
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 15:39

Bericht door Ducky »

Ze is iets meer dan 1.5jaar en ze is nog nooit onderhouden ma ik hem nog ma 586km en nog ma ne keer of 6 in de modder gereden!!!
Zou da nodig zijn da vet of is da ma bijzaak :colors: ????
Gast

Bericht door Gast »

onderhoud is van groot belang zeker bij de goedkopere
en dat vet is ook wel wat nodig
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

het is wel een beetje laat, maar ik heb dit ook met mijn vork (ook manitou six), had dat al na een goeie 150km... dus aan onderhoud zal da wel nie gelegen zijn dan... morgen bel ik ne keer naar de winkel van waar de fiets komt... hopelijk ist nu in garantie... want vorige keer mee mijn roulementen in mijn wielen was er zogezegd geen garantie op...

tis alleszins ne klotevork... die fiets (spec rockhopper comp fsr) gaat dan ook weer weg en er komt weer een hardtail in de plaats met deftige voorvork...
Fura
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: di 20 apr 2004 12:28

Bericht door Fura »

Plaatste (enfin liet plaatsen eigenlijk) op mn nieuwe bike een Manitou Black Comp. Volgens de fietseboer is hier helemaal geen onderhoud aan ... niet veel van geloven zeker ? Behalve als ik tegen de winter een nieuwe wil kopen ?
Iemand ervaring met onderhoud van dit soort vork ?

Merci,
Plaats reactie