pedaalarm lost steeds
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- MaC'Red
- Mountainbiker
- Berichten: 4483
- Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
- Rijdt met: Scott Spark RC team
- Contacteer:
pedaalarm lost steeds
Zoals de titel al zegt heb ik hetvolgende voor.
de linkse pedaalarm koms steeds los te zitten, gisteren voor de TT van bomal deze nog voorzichtig aangedraaid maar na 10 km zat er terug al speling op.
Enig idee hoe ik deze terug kan vastzetten zodat deze vast blijft ???
het is zo ene voor die buitenlagers cranks
Massini
de linkse pedaalarm koms steeds los te zitten, gisteren voor de TT van bomal deze nog voorzichtig aangedraaid maar na 10 km zat er terug al speling op.
Enig idee hoe ik deze terug kan vastzetten zodat deze vast blijft ???
het is zo ene voor die buitenlagers cranks
Massini
- Ing.Speci
- Mountainbiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: zo 02 sep 2007 18:37
- Rijdt met: Speci
- Contacteer:
keb vorig weekend ook zoiets gehad, ook zelf vastgezet, en vant weekend ook weer losgekomen.
kben naar velomaker geweest, en twas slecht gemonteerd, tzaten teveel ringskes in, bijgevolgd da de as te kort was, en nie lang genoeg om de pedaal erop vast te zetten, de as zat nie over de helft van de arm, waardoor ik hem eruit duwde eigenlijk alsek em vastzette.
kweetnie of tzelfde soort probleem is
kben naar velomaker geweest, en twas slecht gemonteerd, tzaten teveel ringskes in, bijgevolgd da de as te kort was, en nie lang genoeg om de pedaal erop vast te zetten, de as zat nie over de helft van de arm, waardoor ik hem eruit duwde eigenlijk alsek em vastzette.
kweetnie of tzelfde soort probleem is
- Brainjumper
- Mountainbiker
- Berichten: 258
- Lid geworden op: vr 07 feb 2003 22:11
- Rijdt met: SPEC. FSR XC
Bericht door Brainjumper »
Draai de twee inbusschroeven eens volledig uit linkercranck en doe er eens wat blauwe borglijm aan. Bij montage van de linkercranck draai ik eerst de centrale schroef middels het speciale tooltje zo vast als mogelijk met de hand aan. Vervolgens schroef ik beide inbusboutjes terug in linkercranck tot het punt waar ik voel dat ze lichte weerstand krijgen. Vanaf dan schroef ik, telkens met maximum 1 halve draai, beurtelings elk inbusboutje wat bij aan en dit zo dikwijls als nodig tot ze beiden vast zitten. (vast = vast en dus niet potvast !) Vooral de opbouw van een gelijkmatige spanning en omknelling aan beide zijden van de cranck is belangrijk en voorkomt volgens mij het terug loskomen ervan.