Reba Rattle-can Respray Report 80% P8 totaalbeeldje

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
Achnaton
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: zo 16 apr 2006 12:18
Rijdt met: Merida Matts Lite
Contacteer:

Bericht door Achnaton »

Spijtig genoeg is ze nog niet volledig af, en ik post deze reply nu vanuit leopoldsburg waar ik een weekje verblijf, en nog heel wat komende weekjes zal verslijten, ik ga proberen de stickers te laten maken en dan de clearcoat erop te doen zaterdag, maar de eerste update zal voor binnen 2 weken zijn vrees ik :wink:
Gebruikersavatar
Chimaera
Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 19 jul 2005 11:10
Rijdt met: Flash Carbon 3 29er, Cannondale Supersix 105

Bericht door Chimaera »

Achnaton schreef:Spijtig genoeg is ze nog niet volledig af, en ik post deze reply nu vanuit leopoldsburg waar ik een weekje verblijf, en nog heel wat komende weekjes zal verslijten, ik ga proberen de stickers te laten maken en dan de clearcoat erop te doen zaterdag, maar de eerste update zal voor binnen 2 weken zijn vrees ik :wink:
militair in wording ?
Gebruikersavatar
Achnaton
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: zo 16 apr 2006 12:18
Rijdt met: Merida Matts Lite
Contacteer:

Bericht door Achnaton »

idd ;) het prille begin uiteraard :-D

Maar 'k ga morgen wel weer wat aan de vork doen, zonde om zoiets niet af te werken e ;)
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

Ik zag net een witte Reba te koop staan, maar na het lezen van dit weet ik dat ik m'n centjes beter in dit knutselproject kan steken.
Ik heb toch enkele vraagjes :
1. Waarom is die primer nodig? Bij mijn weten moet je dat enkel doen op naakt staal. Als er al een laag op zit is de hechting voldoende. Of heb je dit niet gedaan omwille van de hechting maar om het zwart te kunnen dekken?
2. Autolak uit de Gamma is inderdaad zeer effecient. Ik heb mijn traparmen gespoten en na een half jaar zien er er nog perfect uit, maar voor die witte glans te krijgen lijkt me een vernislaag toch het beste. Heb je 'm vernist?
3. Decals, zijn dat stickers waarover je kan lakken/vernissen zodat de afdruk onder een doorschijnende laag beschermd zit? Waar heb je je eigen ontwerp laten afdrukken?

Succes nog! Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Gebruikersavatar
Achnaton
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: zo 16 apr 2006 12:18
Rijdt met: Merida Matts Lite
Contacteer:

Bericht door Achnaton »

SusXT schreef:Ik zag net een witte Reba te koop staan, maar na het lezen van dit weet ik dat ik m'n centjes beter in dit knutselproject kan steken.
Ik heb toch enkele vraagjes :
1. Waarom is die primer nodig? Bij mijn weten moet je dat enkel doen op naakt staal. Als er al een laag op zit is de hechting voldoende. Of heb je dit niet gedaan omwille van de hechting maar om het zwart te kunnen dekken?
2. Autolak uit de Gamma is inderdaad zeer effecient. Ik heb mijn traparmen gespoten en na een half jaar zien er er nog perfect uit, maar voor die witte glans te krijgen lijkt me een vernislaag toch het beste. Heb je 'm vernist?
3. Decals, zijn dat stickers waarover je kan lakken/vernissen zodat de afdruk onder een doorschijnende laag beschermd zit? Waar heb je je eigen ontwerp laten afdrukken?

Succes nog! Ik ben benieuwd naar het resultaat.
1:bepaalde plaatsen zijn tot op het blanke metaal opgeschuurd, dus een primer was broodnodig... gebruik ik trouwens altijd (al is het maar om zeker te zijn)

2+3:Eerst gaan de stickers/decals erop, en dan gaat de vernis er pas op ;)

verder heb ik de lockout nok eraf gehaald met de dremel aangezien ik de lockout nooit gebruikte ;)
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

Ok bedankt. Ik ga het wel pas tegen Kerstmis doen, dan heb ik 14 dagen tijd. En dan weet ik ook hoe jouw ervaringen zijn na een dikke 2 maanden gebruik. Ik heb ne kameraad die in verf doen en ne gebuur heeft een lakkerij. Daar ga ik wat info vragen rond het opspuiten om zeker te zijn dat ik het juiste doe, al lijkt me jouw methode wel goed.
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

Afbeelding

Ik veronderstel dat deze stickers niet onder de vernislaag kunnen worden aangebracht. Dit is dus mijne tweede keuze. Wat ik eigenlijk zou willen is dit :
Afbeelding
Dus zoiets, maar dan als een witte vork :
Afbeelding

Waar kan ik deze stickers vinden? Of is de juiste naam 'decals'? Ook onder die naam vind ik niet veel soeps.
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

Is er al een eindresultaat?
Gebruikersavatar
gettah
Mountainbiker
Berichten: 231
Lid geworden op: wo 16 jun 2004 22:56
Rijdt met: Cube AMS100 & LTD CC
Contacteer:

Bericht door gettah »

Ik zit hier al een uur te zoeken op da forum en nu vind ik dit........... #-o

Ik ben juist hetzelfde van plan, maar aangezien ik van originaliteit hou zal ik uw ontwerp zeker niet kopieren! Magnifiek gedaan btw. =D>

Ik zal wel iets posten als mijn vork klaar is ....

G.
Gebruikersavatar
Achnaton
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: zo 16 apr 2006 12:18
Rijdt met: Merida Matts Lite
Contacteer:

Bericht door Achnaton »

Kopieer away! mijn projectje heeft een stille dood geleden doorwille van tijdsgebrek :wink:
Plaats reactie