achtervering scott mc 40 help

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sofeurken
Mountainbiker
Berichten: 769
Lid geworden op: za 18 mar 2006 17:43
Rijdt met: ene in zwart wit

achtervering scott mc 40 help

Bericht door sofeurken »

type tc ,met een negative kamer en een positieve kamer,met lock out aan t stuur heb er ongv 500km mee gereden en nu kan ik ze plots niet meer blokkeren ,heb vorige week wel wa seriueze afdalingen gedaan ,volgens de manual moet er in de kamers voor myn gewicht (87kg) 6bar zitten maar me n fietspomp met drukmeter is da wel nei te doen ,ge kunt wel zo veel druk steken maar als ge tsoepken dr afdraait is den druk al grotendeels weg,ik heb dus nu vering maar kan ze nie blokkeren of ik moet den druk uit de poss kamer late ,dan wel en kan dus myn lock out mr in 1stand gebruiken ipv in 3 standen?wie helpt me?dank by voorbaat
rickserik
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 19 mar 2006 22:59
Rijdt met: orbea flow

Bericht door rickserik »

voor dempers op de juiste druk te zetten heb je een speciale pomp nodig ,deze hebben een extra klepje om geen druk te verliezen. je vindt er bv van het merk BBB voor +- 25euro
Gebruikersavatar
looneycooney
Mountainbiker
Berichten: 1904
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 10:01
Rijdt met: 15 december 2009 : Scott Scale 40 2009

Bericht door looneycooney »

idd zorgen dat je het juiste pompje hebt om de druk te zetten ..
normaalgezien heb je wel 3 standen hoor ..zou toch moeten
misschien omdat die druk niet in orde is of zo , dat ie daarmee geen 3 standen geeft ..
ps: ferm fietske trouwens ;)
Gebruikersavatar
sofeurken
Mountainbiker
Berichten: 769
Lid geworden op: za 18 mar 2006 17:43
Rijdt met: ene in zwart wit

achtervering scott

Bericht door sofeurken »

thanks gasten ,is my nu wel duidelyk dat ik morgen om zo n pompke moe gaan ,normaal had ik 3 standen hoor ,we zullen zien wat het word als ik alles eens juist op druk gezet heb ,ik laat iets weten op deze topic
Gebruikersavatar
sofeurken
Mountainbiker
Berichten: 769
Lid geworden op: za 18 mar 2006 17:43
Rijdt met: ene in zwart wit

achtervering scott

Bericht door sofeurken »

jip ben achter zo n pompke gew by van eyk in aalter bbs 31.5euro vond het toch veel maar ja als myn bike er mee gemaakt was was t wel ok doch na oppompen?de druk en vering waren ok ,da voelde ik zo maar blockage ging wel niet zeker,ik heb gelyk den indruk dat het vysje onderaan de negatieve kamer me myn voeten speelt,als ge da nr beneden trekt moet het normaal vanzyneigen weer nr boven gaan denk ik en da doet het niet ,kan iemand dit bevestigen?en wa moe ik nu verder doen ,?die negt kamer opensmyten?
Gebruikersavatar
grave digger
Mountainbiker
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 12 feb 2006 21:17
Rijdt met: scott scale40 en genius rc30

Re: achtervering scott mc 40 help

Bericht door grave digger »

chaufeurken schreef:type tc ,met een negative kamer en een positieve kamer,met lock out aan t stuur heb er ongv 500km mee gereden en nu kan ik ze plots niet meer blokkeren ,heb vorige week wel wa seriueze afdalingen gedaan ,volgens de manual moet er in de kamers voor myn gewicht (87kg) 6bar zitten maar me n fietspomp met drukmeter is da wel nei te doen ,ge kunt wel zo veel druk steken maar als ge tsoepken dr afdraait is den druk al grotendeels weg,ik heb dus nu vering maar kan ze nie blokkeren of ik moet den druk uit de poss kamer late ,dan wel en kan dus myn lock out mr in 1stand gebruiken ipv in 3 standen?wie helpt me?dank by voorbaat
bij 87 kilo moet 6bar pompen in je negatieve kamer en 10,8 in je positieve kamer,hier wel mee opletten da je nie mist,de negatieve kamer is de grootste,de positieve de kleinere boven je blokkerstand.deze moeten wel beide op druk gepomt worden anders werkt je vering nie goe :wink:
ps:de scott tc vering durven wel eens drukverlies hebben,de mijne is al na 700 kilometer vervangen onder garantie,helaas gebeurt die meermaals :(
Gebruikersavatar
sofeurken
Mountainbiker
Berichten: 769
Lid geworden op: za 18 mar 2006 17:43
Rijdt met: ene in zwart wit

achtervering scott

Bericht door sofeurken »

dank je grave digger v de goede raad maar t resultaat ist zelfde ,zal toch n bezoekje aan de fietsenmaker worden ,die 10.8 bar heb je da ergens v de site v scott gehaald misschien? by my staat op da klein kamertje (positief dus) een sticker me de gegevens v de neg kamer ,da is ook wel om moeilykheden vragen en op de grote kamer (neg dus) staat er niets
Gebruikersavatar
grave digger
Mountainbiker
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 12 feb 2006 21:17
Rijdt met: scott scale40 en genius rc30

Re: achtervering scott

Bericht door grave digger »

chaufeurken schreef:dank je grave digger v de goede raad maar t resultaat ist zelfde ,zal toch n bezoekje aan de fietsenmaker worden ,die 10.8 bar heb je da ergens v de site v scott gehaald misschien? by my staat op da klein kamertje (positief dus) een sticker me de gegevens v de neg kamer ,da is ook wel om moeilykheden vragen en op de grote kamer (neg dus) staat er niets
nee,er staat ne sticker op mijn demper met de gegevens van de beide kamers,maar ne bezoekje aan de fiets boer kan nooit kwaad :P
Gebruikersavatar
gilles_MBT
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 30 jun 2006 08:44
Rijdt met: Scott Genius RC LTD "home made"
Contacteer:

Bericht door gilles_MBT »

Op de site van scott vind je de handleiding van je TC shock, daar staat in hoe je het kabeltje tegoei moet afstellen. Voor de lucktdruk in de 2 kamers te bepalen zit er ook nog een Excel-programma tussen waar je verschillende waardes kan bereken afhankelijk van gewicht en gewenste zachtheid van de vering.

link: http://www.scottusa.com/support/index.php?sport=bike

Als ge nog vragen moest hebben laat ge mor iets weten ;-)
Plaats reactie