sram x-7 trigger - veer bevestigen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suzuki1200
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: di 06 aug 2002 02:00
Rijdt met: American Eagle; Cannondale Jekyll

sram x-7 trigger - veer bevestigen

Bericht door suzuki1200 »

Omdat de trigger niet meer doorschakelde heb ik deze opengedaan, proper gemaakt en terug ingevet. Alles werkte terug, maar bij het terug plaatsen om vast te schroeven is één bevestigingspunt van de veer losgekomen en ... ik weet niet waar ik dat moet vastmaken. Het beginpunt zit nog vast, maar het ander uiteinde dus niet meer. Ik heb al gezocht naar een exploded view van de trigger, maar vind deze niet.

Wie kan mij helpen met uitleg of een exploded view ?

Alvast bedankt.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Misschien dat je hier iets vindt...
http://www.sram.com/nl/service/sram/vie ... subcatID=3
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

anders moet je eens afkomen, dan zet ik het wel vast, kheb er ondertussen al genoeg ervaring mee :evil:

Da vind ik zo slecht aan die triggers, mjine x9 werkte ook niet meer volledig en deed hem open, sprong die veer eruit! Heb er enkele uren heel de garage voro uitgekuist :-? En soms komt da hendelke nog trager terug dan normaal ze, kabels zijn nochtans nieuw.

het systeem is goed, maar de mekaniek ietske minder voor mij..
Gebruikersavatar
suzuki1200
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: di 06 aug 2002 02:00
Rijdt met: American Eagle; Cannondale Jekyll

Bericht door suzuki1200 »

Flip FSR schreef:Misschien dat je hier iets vindt...
http://www.sram.com/nl/service/sram/vie ... subcatID=3
nee daar staan alleen de externe bevestigingen en het verwisselen van kabel in uitgelegd. Niks over interne van trigger. OOk op de site staat nog een verdere handleiding voor dealers (maar vrij toegankelijk) met meer gedetailleerde uitleg van zowat alles, maar niet over het interne van de trigger shifters.
Gebruikersavatar
suzuki1200
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: di 06 aug 2002 02:00
Rijdt met: American Eagle; Cannondale Jekyll

Bericht door suzuki1200 »

viperke schreef:anders moet je eens afkomen, dan zet ik het wel vast, kheb er ondertussen al genoeg ervaring mee :evil:

Da vind ik zo slecht aan die triggers, mjine x9 werkte ook niet meer volledig en deed hem open, sprong die veer eruit! Heb er enkele uren heel de garage voro uitgekuist :-? En soms komt da hendelke nog trager terug dan normaal ze, kabels zijn nochtans nieuw.

het systeem is goed, maar de mekaniek ietske minder voor mij..
De veer zelf heb ik, maar moet ik nog onderdeeltje hebben waaraan ik dat moet vastmaken? Dat ene deel zit vast in gaatje onderaan, maar voor ander uiteinde zie ik eigenlijk niks waar ik dat achter, in, tussen ... moet steken.
Plaats reactie