Bike Repair DVD

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
bootske
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 16 okt 2005 15:17
Rijdt met: scott genius mc 20

Bericht door bootske »

ook geen reactie op mail naar beeldtaal?
Gebruikersavatar
MoC
Mountainbiker
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 01 feb 2004 13:40
Rijdt met: Radon Black Sin 9.0

Bericht door MoC »

bij mijn weten kan je hem enkel kopen via beeldtaal zelf. Ofwel vul je een papiertje in en stuur je het op ofwel via e-mail.

Ik heb ze maandag gemaild voor info. 2 uur later kreeg ik mailtje terug dat ik mijn gegevens (naam, adres, postcode, woonplaats) mocht doormailen en de overschrijving mocht doen. Je moet wel goed vermelden of het om de DVD of de VHS gaat! DVD (of VHS) wordt na ontvangst van betaling opgestuurd. Simpel :wink:

grtz MoC

BEELDTAAL
Casselry 28
9800 Deinze
beeldtaal@scarlet.be
fax: 09 282 64 53
bootske
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 16 okt 2005 15:17
Rijdt met: scott genius mc 20

Bericht door bootske »

besteld via de link op deze site,geen respons op @mail,maar dvd zat vandaag in de bus met overschrijving 20 euro.
fricassee
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: do 17 nov 2005 17:03
Rijdt met: rockrider 8

Bericht door fricassee »

Ik ben nog een groentje op herstelling en onderhoud. Kan deze DVD mij helpen? Iemand hem al bekeken.
Kettingonderhoud en band vervangen lukt mij al dus daar heb ik geen nood aan. maar info over smering van andere zaken (balhoofdlager,...) is welkom. Is het de moeite om die te kopen?
Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Bericht door Justin »

Dinsdagavond mailtje gestuurd, woensdag morgen al antwoord :

================
Bike Repair is verkrijgbaar bij Beeldtaal, Casselry 28, 9800 Deinze

Je kunt hem bestellen door 20 euro (dvd) of 25 euro (video) over te schrijven op de KBC - rekening 442-7668311-06 met vermelding dvd Bike Repair ofwel video Bike Repair.

De dvd/video wordt na betaling toegezonden.

Voor verzendingen naar Nederland komen er 5.00 euro extra portkosten bij

Naam: … Voornaam:….
Adres:…
Postcode: … Woonplaats: ….
BTW-nr (factuur: + 2.5 euro adm.kosten):….

Terug te sturen/mailen/faxen naar BEELDTAAL, Casselry 28, 9800 Deinze -

beeldtaal@scarlet.be – fax 09 282 64 53 – tel 09 281 21 08


Bike Repair… en je fiets is in goeie handen!

Een fietsband vervangen blijft voor vele fietsers en bikers een heus karwei. Ook een mank lopend versnellingsapparaat of een dansende ketting zorgen voor flink wat fietsfrustratie. Dankzij de dvd of video "Bike Repair" van Wielerbond Vlaanderen behoren sakkerende renners en vloekende bikers definitief tot het verleden.

Deze video of dvd maakt van jou geen volleerde fietsenmaker, maar is wel de perfecte handleiding als je af en toe zelf aan je fiets of mountainbike sleutelt of kleine herstellingen uitvoert. Toch niets zo vervelend als een krakend balhoofd, een rem die niet goed meer werkt of een ratelende ketting? Haal ‘Bike Repair’ in huis en het probleem is snel gefikst. In goed anderhalf uur kom je in klare taal te weten hoe je jouw fiets het best onderhoudt en wat je moet doen om aan die kleine – maar vaak vervelende - problemen te verhelpen.

Eerst krijg je een gedetailleerde uitleg over hoe je jouw racefiets of mountainbike schoonmaakt en smeert. In principe doe je dit na elke rit. Vooral in de winter en bij nat weer is dit nodig om schade als gevolg van strooizout, modder en vocht te vermijden. Stap voor stap wordt uit de doeken gedaan hoe je jouw fiets weer blinkend nieuw krijgt.

Een racefiets of mountainbike op punt stellen, vraagt veelal vakmanschap, maar een aantal herstellingen kun je zelf uitvoeren. In het tweede deel van de dvd/video worden die kleine ongemakken elk afzonderlijk aangepakt zodat je al snel eigenhandig aan de slag kunt om je fiets of bike te herstellen. Zo krijg je glashelder uitgelegd hoe je de remkabels vervangt, de voor- en achterderailleur afstelt of een nieuwe ketting legt. Dit alles in woord en beeld. Uiteraard zijn er verschillende systemen op de markt die soms een andere aanpak vragen. Zo zijn er op gebied van remsystemen niet alleen velgremmen, maar ook schijfremmen, V-brakes,… De meest bekende systemen en merken komen allemaal aan bod.

In een laatste deel krijgen de mountainbikeliefhebbers enkele leuke extra’s. Zo wijdt ex-wereldbekerwinnares Barbara Blatter je in in de geheimen van de MTB-rijtechniek. Je leert hoe je jouw bike op het juiste spoor houdt, waarom een goeie bandenkeuze van het grootste belang is en hoe je door het zand stuift of door de modder klieft. Superinteressant!

Met vriendelijke groeten,

JORIS DECRAENE
BEELDTAAL
beeldtaal@scarlet.be
09 281 21 08
================
Gebruikersavatar
VoRtX
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 06 nov 2004 17:32
Rijdt met: Gary Fisher Marlin 2005

Bericht door VoRtX »

Ik heb de DVD gekregen onder de kerstboom en ik moet zeggen: voor een beginner/leek is dat echt heel interessant... Ik wil me er sowieso wat op toeleggen om zelf wat kleine herstellingen te kunnen doen, etc... Ook de tips over banden en rijtechnieken van die MTB-pro's als extra's op de DVD zijn OK.

Aanwinst dus! 8)
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Bericht door i-Mac »

Ik heb de DVD ook besteld. Ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Kriezies
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 30 okt 2005 14:08

Bericht door Kriezies »

i-Mac schreef:Ik heb de DVD ook besteld. Ik ben benieuwd.
i-Mac,

ik ben ook wel geïnteresseerd... Als je hem hebt, wil je dan je bevindingen over de DVD posten?

Kriezies
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Bericht door i-Mac »

Kriezies schreef:
i-Mac schreef:Ik heb de DVD ook besteld. Ik ben benieuwd.
i-Mac,

ik ben ook wel geïnteresseerd... Als je hem hebt, wil je dan je bevindingen over de DVD posten?

Kriezies

Dit is een zeer professionele DVD, waarin het sleutelen aan fietsen haarfijn wordt uitgelegd. Een must voor elke fietsliefhebber. Ook interessant voor stadsfietsen.
kogelvis
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: di 04 jan 2005 09:34

Bericht door kogelvis »

Ik heb dvd ook. Voor iemand met twee linkerhanden als ik( wat betreft prullen aan fietsen toch) echt handig. Staat goed in uitgelegd hoe derailleur, schijfremmen en andere moet afstellen , vervangen en herstellen.

een aanrader

En 't is vooral MTB
Plaats reactie