slag in mijn grootste voorblad

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
frits
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 27 apr 2005 10:43
Rijdt met: cube ltd4 limited

slag in mijn grootste voorblad

Bericht door frits »

Hoi,

na mijn valpartij vorige week zit er een kleine slag in mijn grootste voorblad. Hierdoor krijg ik op dit blad mijn schakelaparatuur niet meer afgesteld zonder dat ie sleept.
Moet dit blad vervangen worden? Moet ik dan ook de rest vervangen?
Heb er nu in totaal zo'n goeie 3500km mee gereden en buiten dat slagje ziet het er nog ok uit.
Gebruikersavatar
stan 1
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: zo 18 jul 2004 20:52
Rijdt met: Cannondale f500 magura louise brakes , crossmax xl disc wielen
Contacteer:

Bericht door stan 1 »

ik zou het toch proberen te rechten, met een kunsstof hamer of met 2 sleutels, als je een meetklok hebt, kan je perfect zien waar je moet wringen of kloppen.
Ps. geen voorhamer gebruiken hé
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Bericht door Byorka »

Rechtbuigen.
Gebruikersavatar
crazy ivan
Mountainbiker
Berichten: 276
Lid geworden op: za 12 jun 2004 16:55

Bericht door crazy ivan »

3500 km?gewoon weg doen, heeft toch zijn beste tijd gehad,dat krijg je toch niet meer goed :wink:
frits
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 27 apr 2005 10:43
Rijdt met: cube ltd4 limited

Bericht door frits »

kan ik alleen dat grootste blad vervangen of moet ik gelijk alles in 't nieuw steken?
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

frits schreef:kan ik alleen dat grootste blad vervangen of moet ik gelijk alles in 't nieuw steken?
Je kan enkel het voorblad vervangen. Maar als de rest versleten is, vervang dat dan ook maar. Je kan dus kiezen :wink:
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Bericht door Byorka »

Ik zou het blad alleen maar rechtbuigen. Dat gaat prima. Lukt dat niet dan zou ik alles (ketting, cassette en voorbladen) tegelijk vervangen.
Plaats reactie