XT schijfremmen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
bolle.
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 13 feb 2004 20:29
Rijdt met: specialized stumpjumper fsr comp/specialized tarmac pro/ specialized epic expert 29

XT schijfremmen

Bericht door bolle. »

Ik heb een nieuwe Specialized stumpjumper fsr 100 comp gekocht en heb meteen de deore schijfremmen laten vervangen door xt's.
Ik heb er nu een 4-tal TT's mee gereden en heb de remblokjes er al 2 keer uit gehaald en goed ontvet en nog blijven deze zeer hard piepen bij hard remmen . Ook heb ik de indruk dat ze niet op hun volledig rendement remmen , ik zowat een sponzig gevoel bij het remmen.
Kan er iemand mij helpen met mijn probleem ?
Greetz.
Gebruikersavatar
MacMan
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: wo 15 sep 2004 13:55
Rijdt met: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2

Bericht door MacMan »

dit probleem lijkt veel voor te komen: de meesten raaden aan om de blokjes te vervangen door compatibele blokjes van een ander merk.
Gebruikersavatar
bolle.
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 13 feb 2004 20:29
Rijdt met: specialized stumpjumper fsr comp/specialized tarmac pro/ specialized epic expert 29

Bericht door bolle. »

Het is mijn tweede stumpjumper en bij de vorige had ik dat probleem ook en als de originele versleten waren heb ik er nieuwe ook van shimano in gestoken en toen was het probleem verholpen.
Maar ik vindt het stom om deze nog nieuwe blokjes nu al te vervangen.
Gebruikersavatar
Ren&Stimpy
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 21:10
Rijdt met: Cannondale Scalpel Carbon

Bericht door Ren&Stimpy »

als ik mijn stumpie gekocht heb ook XT's laten steken. Na 5 kilometer terug naar moving geweest en andere blokken gevraagd. Geen gepiep meer en veeeeeeeeel hoger remvermogen.
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

Wat men soms bij wagens doet is kopervet op de achterkant van de blokken doen, om zo vibraties tegen te gaan. Ik denk wel dat je dit eens tegoei moet nagaan voor fietsremmen, want willen nogal eens gevoelig zijn voor het één of ander product...
Gebruikersavatar
bolle.
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 13 feb 2004 20:29
Rijdt met: specialized stumpjumper fsr comp/specialized tarmac pro/ specialized epic expert 29

Bericht door bolle. »

Welke remblokjes heb je toen gestoken ?
En inderdaad ik heb al met een epic gereden met ook diezelfde XT remmen en die remde veel beter en veel aggressiever.
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

scelter schreef:Wat men soms bij wagens doet is kopervet op de achterkant van de blokken doen, om zo vibraties tegen te gaan. Ik denk wel dat je dit eens tegoei moet nagaan voor fietsremmen, want willen nogal eens gevoelig zijn voor het één of ander product...
Piepen bij nat weer is heel normaal. Bij droog weer mag het niet. Ik heb blokjes van BBB gestoken en ben hier heel content van. Zeker qua remkracht.
kenny!
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: do 14 apr 2005 22:05

Bericht door kenny! »

bbb worden ook mijn nieuwe remblokken en ook tandwielen !
Gebruikersavatar
bolle.
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 13 feb 2004 20:29
Rijdt met: specialized stumpjumper fsr comp/specialized tarmac pro/ specialized epic expert 29

Bericht door bolle. »

scheelt dat echt zoveel en ook in remkracht ?
Op het forum bij fietsonderdelen is er ook iemand die last heeft van piepende remschijven van hayes en iemand zei dat ook remblokjes van BBB en veel meer remkracht en geen gepiep meer.
Bedankt voor de reactie's en ik naar de winkel om BBB blokjes.
Greetz. =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

Raar maar waar : remblokjes van Shimano deugen niet. Ik begrijp ook niet dat ze voor hun eigen produkt geen goede bijpassende remblokken kunnen maken. :-?
Plaats reactie