Band monteren op Mavic Crossride

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
bicky
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: do 06 jan 2005 12:21
Rijdt met: Trek Paragon, Santa Cruz Heckler
Contacteer:

Band monteren op Mavic Crossride

Bericht door bicky »

Probleem dat ik vandaag ben tegengekomen met het monteren van mijn Racing Ralph's (biba) op de '06 mavic Crossride. Bij mijn voorwiel had ik geen probleem en loopt de band mooi vlak rond. Maar bij het achterwiel krijg ik mijn band er zonder probleem op, MAAR: als hij opgepompt is wil hij maar niet goed lopen en is het net of ik een slag in mijn wiel heb. Ik heb het wiel nagekeken en daar is er geen probleem (aangezien ze ook splinternieuw zijn.) Volgende dingen heb ik dan gecontroleerd: heb is het velglint bekeken en op het eerste zicht ligt dit goed op het wiel. Band een paar keer opnieuw gemonteerd, met andere binnenband geprobeerd, de buitenband die vanvoor gemonteerd stond eens vanachter gezet, ...

Is er iemand die mij (dringend) kan helpen want straks vertrek ik naar de Houffamarathon!
Gebruikersavatar
Spyder
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 02 mei 2005 10:02

Re: Band monteren op Mavic Crossride

Bericht door Spyder »

mogelijke oplossingen

band+velg insmeren met zeepsop ( dreft + water )

daarna band ff oppompen tot 4-5 bar
Gebruikersavatar
...Jokke
Mountainbiker
Berichten: 366
Lid geworden op: do 21 okt 2004 23:56
Rijdt met: Ti Joven

Bericht door ...Jokke »

Het probleem is dat je de buitenband niet overal gelijk op de velg zit. Hierdoor geeft je wiel de indruk dat het een slag gekregen heeft. Doordat de buitenband op een bepaalde plaats dieper in de velg zit, maakt het wiel een kleine slinger beweging.


Je moet of kan het volgende doen om dit op te lossen. De band heel hard zetten en dan met de hand de band naar buiten duwen. Pas op dit vergt wel een inspanningske :-) . Druk een beetje aflaten en kijken of het opgelost is.
Deze techniek gebruikt mijn velomaker althans. Mss kan je het ook op een andere manier oplossen. Eventueel de buitenband er terug helemaal opnieuw op te monteren.
bicky
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: do 06 jan 2005 12:21
Rijdt met: Trek Paragon, Santa Cruz Heckler
Contacteer:

Bericht door bicky »

Thanks bikers voor de reply's tis opgelost me de zeep truk!
Gebruikersavatar
Chucky
Mountainbiker
Berichten: 129
Lid geworden op: za 19 jul 2003 01:40
Rijdt met: Granville CMX Carbon, Ridley 29",Olympia CSL-X2 27.5"

Bericht door Chucky »

Tot nu toe tevreden van de nieuwe crossrides.Hou ons eens op de hoogte aub. :-D
bicky
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: do 06 jan 2005 12:21
Rijdt met: Trek Paragon, Santa Cruz Heckler
Contacteer:

Bericht door bicky »

Wel tot nu toe ben ik zeer tevreden met mijn Crossrides. Bollen zeer aangenaam en zijn toch nog redelijk stijf. Zijn redelijk wat lichter dan de originele (Rigida kweet ni wa) En qua uitzicht ook al een hele vooruitgang natuurlijk. Ik denk prijs/kwaliteit moeilijk te kloppen.
Gebruikersavatar
vdc
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: do 03 jun 2004 22:21
Rijdt met: Lierde

Bericht door vdc »

...hoeveel heb je ze betaald en waar als ik zo onbeleefd mag zijn?.. :bounce:
bicky
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: do 06 jan 2005 12:21
Rijdt met: Trek Paragon, Santa Cruz Heckler
Contacteer:

Bericht door bicky »

Baracuda voor 175€ en ik had nog voor 25€ kortingsbonnen dus 150€ in mijn geval.
Plaats reactie