Op mijn mtb werken mijn schijfremmen enkel goed bij nat weer. Ik heb al verschillende plaatsje geprobeerd, maar tevergeefs. Bij nieuwe plaatjes werken ze de eerste rit goed, maar daarna remmen ze amper bij droog weer. Giet ik er wat water op, dan remmen ze perfect. Eenmaal terug droog, remmen ze opnieuw amper.
Enig idee?
Schijfremmen werken enkel bij nat weer
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Re: Schijfremmen werken enkel bij nat weer
Ik zou net het tegenovergestelde verwachten.
Welke schijven en welke blokjes heb je gebruikt?
Er zijn schijven die enkel met resin blokjes werken. Misschien heb je die en gebruik je metaal blokjes. Ik zou dan verwachten dat de schijven heel snel afslijten maar je zou ook weinig grip tussen schijf en remblok kunnen hebben.
Welke schijven en welke blokjes heb je gebruikt?
Er zijn schijven die enkel met resin blokjes werken. Misschien heb je die en gebruik je metaal blokjes. Ik zou dan verwachten dat de schijven heel snel afslijten maar je zou ook weinig grip tussen schijf en remblok kunnen hebben.
- Dickie
- Mountainbiker
- Berichten: 3823
- Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
- Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully
Re: Schijfremmen werken enkel bij nat weer
Wat voor type ritten? Bij dh kan het mss aan koeling/verglazing liggen.
Ik gok toch op contaminatie.
Klein lekje aan caliper, thv banjo, leiding of pistons?
Als het beide remmen zijn, fabricage probleem met die batch?
Olie van de ketting die op schijven is gespat tijdens bikewash?
Ik zou alles eens goed ontvetten. Calipers met isopropyl, schijven eerst met remreiniger en dan met hogedruk afspoelen. Nieuwe pads steken.
Als niets helpt, terug naar lbs.
Ik gok toch op contaminatie.
Klein lekje aan caliper, thv banjo, leiding of pistons?
Als het beide remmen zijn, fabricage probleem met die batch?
Olie van de ketting die op schijven is gespat tijdens bikewash?
Ik zou alles eens goed ontvetten. Calipers met isopropyl, schijven eerst met remreiniger en dan met hogedruk afspoelen. Nieuwe pads steken.
Als niets helpt, terug naar lbs.