Sram centerlock schijfrem

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SLCubeLTD
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 16:04
Rijdt met: Bergamont Revox LTD Carbon

Sram centerlock schijfrem

Bericht door SLCubeLTD »

Hey,

Ik wil graag weten of iemand een idee heeft waar ik 2 Sram Centerlock lockringen kan kopen. Ik kan dat online nergens vinden (uitverkocht).

Dus gewoon voor ze vast te zetten op het wiel. Ik gebruik nu die van Shimano die ik had liggen, maar deze draait niet vast, de rotor blijft wel op zijn plaats
maar dat is zeker niet in de buurt van 40 Nm vast, het draait gewoon door.

Kan dat ook aan de schroefdraad liggen van in het wiel zelf of is dat sowieso de lockring ?

MvG

Sebastian
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Sram centerlock schijfrem

Bericht door madskatingcow »

Ik gebruikte destijds die van Dt Swiss met de SRAM Centerline schijven. Nu merkte ik ook wel dat er variatie in zat : zelfde type DT Swiss zat op het ene DT Swiss XRC 1200 Saline 30 wiel te los, op het andere paste het. Ik had 3 sets adapters bijbesteld (los van de meegeleverde DT Swiss adapters bij de wielen), uiteindelijk wel twee passende sets gevonden. Maar het is een ellende bij die Centerline schijven. Mijn Shimano schijven pasten telkens van de eerste keer.
Gebruikersavatar
SLCubeLTD
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 16:04
Rijdt met: Bergamont Revox LTD Carbon

Re: Sram centerlock schijfrem

Bericht door SLCubeLTD »

madskatingcow schreef: ma 05 sep 2022 00:29 Ik gebruikte destijds die van Dt Swiss met de SRAM Centerline schijven. Nu merkte ik ook wel dat er variatie in zat : zelfde type DT Swiss zat op het ene DT Swiss XRC 1200 Saline 30 wiel te los, op het andere paste het. Ik had 3 sets adapters bijbesteld (los van de meegeleverde DT Swiss adapters bij de wielen), uiteindelijk wel twee passende sets gevonden. Maar het is een ellende bij die Centerline schijven. Mijn Shimano schijven pasten telkens van de eerste keer.
inderdaad, snap ook niet dat ze niet meteen die lockringen erbij doen bij Sram, Shimano is in mijn geval goedkoper en geeft tenminste ook de lockringen mee. Jammer dat zij dan weer wel allerhande kwaliteitsproblemen hebben met de remmen zelf :/

Ik heb het vandaag geprobeerd met een andere lockring van Shimano die ik er eerst op had met de shimano rotors en deze werkt wel. Ik had een nieuwe genomen van nieuwe reserve rotors die ik had liggen, blijkbaar dus een slechte zet.

Probleem is dus opgelost nu.
Plaats reactie