Sealant klontert

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Biker123
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: za 30 apr 2016 16:51

Sealant klontert

Bericht door Biker123 »

3 maand nadat ik mijn banden tubeless had laten maken, ben ik lek gereden omdat mijn sealant al volledig hard geworden was.

Achteraf moest hij binnen voor groot onderhoud, dus dit ook gemeld en alles terug in orde gezet. 1 maand later heb ik het gevoel dat in mijn andere band het ook begint te klonteren.

Kan ik hier nog iets aan doen door bij te vullen? Of kan dit proces niet meer ongedaan gemaakt worden? Zonder alles er eerst uit te doen?
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Sealant klontert

Bericht door Boebbel »

Het is normaal dat het wat klutst in de band, maar als het effectief al aan het klonteren is, is het toch snel. Eens hard, kan je het niet meer omkeren al kan je er wat bij doen om het een beetje te compenseren.

Maar het beste is inderdaad om de band er af te halen, de harde brokken er uit halen en nieuwe sealant in doen. Je moet de binnenkant niet wassen of zo, hé, er mag gerust nog een laagje op blijven zitten. Wat voor merk sealant was dat trouwens? Ik heb zelf niet zo'n goeie ervaring met die van Continental.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Sealant klontert

Bericht door Mister No Chaïn »

Ik denk inderdaad dat de belangrijkste vraag is welke sealant? Ik heb met de jaren al heel wat merken getest en er waren er meer "slechte" bij als goeie.

NoTubes race bevat grotere brokken om grotere gaten te dichten, als je je wiel traag ronddraait kan je die brokken ook gewoon horen. Die variant droogt ook sneller uit als de normale No Tubes. Zelfs de race versie zit ondertussen al 6 maand in mijn banden en ik hoor nog steeds dat het vloeibaar is, ik bespaar ook niet op 20ml bij initiële setup :-)
Litevilleke
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 19 okt 2009 21:17
Rijdt met: BMC/Orbea/Pilot/ARC8

Re: Sealant klontert

Bericht door Litevilleke »

Ik gebruik sedert een jaartje de Maxalami Wurstwasser en deze blijft mooi dik vloeibaar en wordt ook niet waterig. Het product bevat precies een soort fluor en er zit geen ammoniak in die het metaal aanvreet. Bij Notubes had ik altijd het probleem dat er steeds een bolletje werd gevormd en de rest waterachtig was en dus niet afdichtte. GR
Plaats reactie