Probleem na ontluchten remmen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leto
Mountainbiker
Berichten: 289
Lid geworden op: di 01 mar 2005 21:02
Rijdt met: Speci Epic Pro & Speci Roubaix SL4

Probleem na ontluchten remmen

Bericht door Leto »

Hallo
Recent mijn remmen ontlucht. Dat lukte vrij aardig.
Enkel, achteraf merkte ik op dat ik mijn achterwiel slechts met veel moeite kon terugplaatsen. Precies of de ruimte tussen de 2 brake pads was te beperkt. Na heel wat klungelen, brake pads eruit, terug erin,... wiel erin gekregen, maar het wiel draait amper en sleept enorm. Om dit probleem op te lossen, heb ik de remklauw losgemaakt en zo getracht om opnieuw te centreren... geen oplossing. Dan heb ik het wiel er terug uitgehaald en de pistons goed terug in de klauw geduwd... helaas ook geen oplossing. Het wiel blijft slepen. De schijf is niet beschadigd en het wiel is kaarsrecht...
Hebben jullie een idee wat er aan de hand kan zijn? Kan je te veel olie in de remleidingen plaatsen?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Grtz
Tom
Laatst gewijzigd door Leto op do 09 sep 2021 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SLCubeLTD
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 16:04
Rijdt met: Bergamont Revox LTD Carbon

Re: Prolbeem na ontluchten remmen

Bericht door SLCubeLTD »

Hallo,

Ja, je kunt teveel olie erin doen maar dat gebeurd eerder zelden en alleen als je bijvoorbeeld van heel versleten remblokjes naar nieuwe gaat en juist daarvoor een oliewissel hebt gedaan.

Ben je wel zeker dat je je pistons helemaal terug erin krijgt ? Dus remblokjes eruit en dan met een dikke platte schroevendraaier beide pistons
er helemaal in ? Het kan namelijk ook dat je terwijl je er 1 helemaal induwt de andere terug eruit komt.

Een trukje indien ze beiden er niet helemaal in gaan is gewoon aan je rem zelf het olie gaatje open doen en dan beide pistons erin duwen, de overvloedige olie komt er dan gewoon uitgelopen. Wel zeker je remhendel niet gebruiken als je dit doet !

Ik heb al heel veel gesukkelt met mijn olie remmen, maar weet er nu wel alles van :-D

Groeten

Sebastian
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: Prolbeem na ontluchten remmen

Bericht door dirkdierickx »

tijdens het ontluchten heb je toch wel blokjes in je remklauwen gestoken? anders kom je inderdaad in zulke problemen.
Gebruikersavatar
Leto
Mountainbiker
Berichten: 289
Lid geworden op: di 01 mar 2005 21:02
Rijdt met: Speci Epic Pro & Speci Roubaix SL4

Re: Prolbeem na ontluchten remmen

Bericht door Leto »

dirkdierickx schreef: wo 08 sep 2021 09:06 tijdens het ontluchten heb je toch wel blokjes in je remklauwen gestoken? anders kom je inderdaad in zulke problemen.
Ja, ik heb de blokjes gebruikt die bij het ontluchtingssetje hoorden. Maar ook dat ging niet erg vlot..
Gebruikersavatar
Leto
Mountainbiker
Berichten: 289
Lid geworden op: di 01 mar 2005 21:02
Rijdt met: Speci Epic Pro & Speci Roubaix SL4

Re: Prolbeem na ontluchten remmen

Bericht door Leto »

SLCubeLTD schreef: di 07 sep 2021 20:50 Hallo,

Ja, je kunt teveel olie erin doen maar dat gebeurd eerder zelden en alleen als je bijvoorbeeld van heel versleten remblokjes naar nieuwe gaat en juist daarvoor een oliewissel hebt gedaan.

Ben je wel zeker dat je je pistons helemaal terug erin krijgt ? Dus remblokjes eruit en dan met een dikke platte schroevendraaier beide pistons
er helemaal in ? Het kan namelijk ook dat je terwijl je er 1 helemaal induwt de andere terug eruit komt.

Een trukje indien ze beiden er niet helemaal in gaan is gewoon aan je rem zelf het olie gaatje open doen en dan beide pistons erin duwen, de overvloedige olie komt er dan gewoon uitgelopen. Wel zeker je remhendel niet gebruiken als je dit doet !

Ik heb al heel veel gesukkelt met mijn olie remmen, maar weet er nu wel alles van :-D

Groeten

Sebastian
Bedankt Sebastiaan, ik zal dat eens proberen dit weekend.
Plaats reactie