stans notubes race tyre sealant

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

stans notubes race tyre sealant

Bericht door TaurineR »

Hello,
het is de eerste keer dat ik 'Stans notubes race tyre sealant' gebruik, dus de RACE versie.
Deze heeft meer vaste deeltjes.
Mij valt op dat deze deeltjes wel heel groot zijn, ook na langdurig schudden!..(tot +5mm groot!)
Ik heb ze dan maar zoveel mogelijk geplet...
Is dit normaal, of heb ik een bus die veel te lang op het schap gestaan heeft?
Mausi182st
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 16 aug 2021 13:43

Re: stans notubes race tyre sealant

Bericht door Mausi182st »

Euh, nee das niet normaal. Als je ff logisch denkt, 5mm deeltjes gaan geen kleine gaatjes dichten. Ik vrees dat die bus te lang gestaan heeft.
Mvg
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: stans notubes race tyre sealant

Bericht door TaurineR »

Mausi182st schreef: di 17 aug 2021 20:37 Euh, nee das niet normaal. Als je ff logisch denkt, 5mm deeltjes gaan geen kleine gaatjes dichten. Ik vrees dat die bus te lang gestaan heeft.
Mvg
Dacht ik ook, maar zelfs na extra lang schudden blijven de harde stukken erin.
Dan product in klein busje gedaan met opening 2mm, met bedoeling om band te vullen via nippel.
Dus lukt niet, spuitopening is direct verstopt... dus het concept werkt wel!
Dan maar grootste brokken geplet en direct in de band gegoten, zo wordt het ook aangeraden.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: stans notubes race tyre sealant

Bericht door Dickie »

Gebruik nu ook weer even de Race. Lijken me ook sneller te klonteren in de band tov vroeger.
De samenstelling is ook veranderd, vroeger kleine glasfiber (vermoed ik toch) strips, nu dikkere versie korrels.
Mausi182st
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 16 aug 2021 13:43

Re: stans notubes race tyre sealant

Bericht door Mausi182st »

TaurineR schreef: wo 18 aug 2021 09:48
Mausi182st schreef: di 17 aug 2021 20:37 Euh, nee das niet normaal. Als je ff logisch denkt, 5mm deeltjes gaan geen kleine gaatjes dichten. Ik vrees dat die bus te lang gestaan heeft.
Mvg
Dacht ik ook, maar zelfs na extra lang schudden blijven de harde stukken erin.
Dan product in klein busje gedaan met opening 2mm, met bedoeling om band te vullen via nippel.
Dus lukt niet, spuitopening is direct verstopt... dus het concept werkt wel!
Dan maar grootste brokken geplet en direct in de band gegoten, zo wordt het ook aangeraden.
Beste manier is nog altijd de band er eerst opleggen, dan 2 bandenlichters nemen en een +-5cm uit elkaar plaatsen en het product tussen de band en velg inbrengen, ventiel bovenaan plaatsen uiteraard.
Plaats reactie