E mtb probleem software ?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Mausi182st
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 16 aug 2021 13:43

E mtb probleem software ?

Bericht door Mausi182st »

Hallo, ik heb nogal een "raar" probleempje met mijn cube emtb. Er zit een perfomance line cx gen3 motor op.
Probleem als volgt : motor werkt in alle standen : eco, tour, emtb, turbo. Purion display geeft ook de gereden snelheid aan , MAAR de tripmeter blijft op 0 staan, terwijl als ik de display op de totale km-stand zet, daar telt ie dan weer wel de km's bij. Eergisteren tijdens een rit begon het display gewoon te flikkeren, 5sec aan en dan weer een paar sec uit. Tijdens aan dus ondersteuning en tijdens uit niets.
Iemand een idee ?? Kapotte snelheidssensor of toch daadwerkelijk een software probleem. Het grootste probleem is nog dat de meeste fietsenwinkels in de buurt van Tongeren/Bilzen allemaal met verlof zijn tot eind vd maand. Alle hulp is welkom. Tips, misschien iemand die zo'n diagnose toestel heeft of eender wat, etc.
Durf bijna niet meer uit met de fiets en zit met een kapotte knie, graad 4 kraakbeenletsel, dus maw bot op bot.
Mvg
Mausi182st
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 16 aug 2021 13:43

Re: E mtb probleem software ?

Bericht door Mausi182st »

Nieuwe batterijen in het display brengt geen soelaas.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: E mtb probleem software ?

Bericht door Mister No Chaïn »

Als de display begint te flikkeren lijkt het me dat de fout toch vooral daar zit, ik vrees dat een softwareupdate weinig soelaas gaat brengen. En moest de sensor stuk zijn dan kan hij bij de odometer natuurlijk ook geen kilometers bijtellen.
Er zal niet veel anders op zitten als wachten tot je FM opnieuw open is, als zij er eens een andere purion aan koppelen zullen ze het snel weten.
Mausi182st
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 16 aug 2021 13:43

Re: E mtb probleem software ?

Bericht door Mausi182st »

Het display laat enkel maar zien wat de software weergeeft. Flikkeren is misschien een verkeerde woordkeuze, het display viel uit voor een paar sec. en dan weer terug aan voor een paar sec. .
Heb toen bij thuiskomst de batterij moeten verwijderen omdat ik de fiets niet kon uitschakelen, sindsdien geen probleem meer gehad met display, alleen hij telt nog altijd niet bij de tripmeter maar wel bij de totale km-stand. Raar gegeven dit. Morgen eens horen bij Bikes Claessens te Tongeren, tenminste als die ook niet op verlof zijn.
Mvg
Mausi182st
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 16 aug 2021 13:43

Re: E mtb probleem software ?

Bericht door Mausi182st »

Morgen aan de computer hangen bij de dealer, ben benieuwd, ook naar de kostprijs !!!
Plaats reactie