SID SELECT+ 3RL ombouwen met RACE DAY demper

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
verhoevengeo
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 10:33

SID SELECT+ 3RL ombouwen met RACE DAY demper

Bericht door verhoevengeo »

Hallo,
Even een technische vraag. In de scott spark zit een 3 positie demper.
Nu hebben ze voor de SID ultimate SL raceday ook een demper voorzien met 3 posities.
Kan je in een SID SELECT+ 3 posities demper een RACE DAY 3 posities demper inbouwen?

Deze zit er nu in:
ROCKSHOX Charger2 Scott 3-Position Remote Damper SID Select/Select + C1 (2020) | 35 mm
https://r2-bike.com/ROCKSHOX-Charger2-S ... 2020-35-mm

En ik zou hem willen vervangen door deze:
ROCKSHOX Charger Race Day Scott 3-Position Remote Damper SID Ultimate C1 (2020) | 35 mm
https://r2-bike.com/ROCKSHOX-Charger-Ra ... 2020-35-mm

Is het mogelijk en wie kan het uitvoeren?
Gr,
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: SID SELECT+ 3RL ombouwen met RACE DAY demper

Bericht door spaghetti_2 »

Over welke Scott Spark heb je het juist? Bij mijn weten heet de voorvork van de meeste Scott Spark modellen maar 2 posities: open en toe. De middelste positie van de twinlock heeft vooral effect op de demper achteraan, voor de voorvork voelt deze als open.

Los daarvan: gewoon compatibiliteit opzoeken van de demper die je wilt kopen met andere RS modellen. Ga je ongetwijfeld vinden.
verhoevengeo
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 10:33

Re: SID SELECT+ 3RL ombouwen met RACE DAY demper

Bericht door verhoevengeo »

Het betreft een scott spark RC 900 team van 2020.
Die heeft een demper met 3 standen en zo ook de SID is voorzien voor 3 standen.
Nu is er blijkbaar voor de nieuwe SID SL ultimate demper een RL3 versie beschikbaar (dus ook met 3 standen)
Ik vraag me af of die demper in een SID select+ vork kan ingebouwd worden en zo ja wie durft daar aan beginnen?
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: SID SELECT+ 3RL ombouwen met RACE DAY demper

Bericht door spaghetti_2 »

Zoals gezegd even de compatibiliteit opzoeken, die vind je altijd voor zulke losse dempers.

Wie dit kan: eenieder die vorkonderhoud kan doen. Heb het zelf al een keer gedaan. De demper vervangen is gemakkelijker dan regulier onderhoud.
Plaats reactie