Remhendel probleem

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Remhendel probleem

Bericht door zaskar72 »

Ik heb nieuwe remblokken gestoken in mijn XTR M9001 remcalipers en nieuwe schijven. Beide deftig op een elektrische rol ingeremd.
Nu weet ik dat je de reach van je remhendel kan aanpassen. Dus dat is het probleem niet.
Het probleem is dat het minste dat ik aan de remhendel kom ik al zeer krachtig rem.
Ik ben gewoon dat ik de remhendel toch wel een beetje moet intrekken alvorens ik echt rem.

Kan ik de remhendel wat meer "speling" geven of moet ik gewoon wat geduld hebben tot blokken wat meer zijn versleten en de afstand tussen blok en schijf groter wordt?
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Remhendel probleem

Bericht door madskatingcow »

Je hebt de automatische slijtagecompensatie, naarmate je remblokken dunner worden zal dit de langere slag van je remhendel compenseren.
Als je je zuigers niet vergm genoeg ingedrukt hebt na het vervangen van de remblokken kan je dit fenomeen ook hebben zodra je je wiel monteert.
Wat ook kan is dat ze onvervuld zijn, best is de remblokken eruit dan, bleedblock ertussen en bovenaan het vijsje van het oliereservoir is lossen. Die kans schat ik echter kleiner in tenzij ze destijds foutief ontlucht zijn en bijgevolg overvuld.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Remhendel probleem

Bericht door BertG »

Remblokken van Shimano zelf?
Plaats reactie