Upgraden naar di2

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Upgraden naar di2

Bericht door kenny »

Als ik mijn groep wil upgraden van een mechanische XT 11speed naar een di2 11speed wat hep ik dan allemaal nodig. Derailleur en shifter spreken voor zich maar van de rest?
Is het überhaupt mogelijk om deze upgrade te doen als je frame niet voorzien is voor di2?
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Re: Upgraden naar di2

Bericht door Erik.B »

Google zegt dit
https://www.mantel.com/be/shimano-xt-di ... t-groepset" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar staan alle onderdelen bij die je nodig hebt
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Upgraden naar di2

Bericht door kenny »

Erik.B schreef:Google zegt dit
https://www.mantel.com/be/shimano-xt-di ... t-groepset" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar staan alle onderdelen bij die je nodig hebt
Die groep heeft een batterij om in je zadel buis te integreren, dat is bij mij niet nodig. Via Google vindt ik verschillende opties, typenummers en dergelijke terug. Ik zie het bos door de bomen niet meer. Ook naar wat waar moet gemonteerd worden. Je hebt bijvoorbeeld ook types van die junction box. Ik neem aan dat ik de 3 split nodig heb om onder mijn stuurpen te monteren maar is dat ook zo?
Gebruikersavatar
alain
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: do 13 okt 2005 15:25
Rijdt met: Cannondale Scalpel 2 2021 ( in bestelling )-Cannondale M500-Specialized Roubaix Expert 2020

Re: Upgraden naar di2

Bericht door alain »

Geen optie om over te schakelen naar Sram AXS ?
Geen gedoe met kabels en extra batterij in kader maar €€€
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Upgraden naar di2

Bericht door kenny »

alain schreef:Geen optie om over te schakelen naar Sram AXS ?
Geen gedoe met kabels en extra batterij in kader maar €€€
Inderdaad, moest het budget het toestaan ging ik hier zeker voor maar dat is jammer genoeg niet het geval
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Upgraden naar di2

Bericht door kenny »

Erik.B schreef:Google zegt dit
https://www.mantel.com/be/shimano-xt-di ... t-groepset" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar staan alle onderdelen bij die je nodig hebt
Bijkomende, sommige webshops bieden de upgrade kit aan zonder dat scherm. Ik ga er dus van uit dat dit eigenlijk niet nodig is? Persoonlijk zou ik het er ook liever niet bijhebben dus als dat niet nodig is is dat een plus
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Re: Upgraden naar di2

Bericht door Erik.B »

Ik zou dat scherm ook nooit monteren, bij de webshop upgrade kit kan je kijken wat je nodig hebt en de onderdelen kopen die jij wilt he
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Re: Upgraden naar di2

Bericht door Erik.B »

Hier worden de onderdelen op genoemd

https://www.bike-discount.de/en/buy/shi ... ngQAvD_BwE" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Re: Upgraden naar di2

Bericht door endorfin »

kenny schreef:Als ik mijn groep wil upgraden van een mechanische XT 11speed naar een di2 11speed wat hep ik dan allemaal nodig. Derailleur en shifter spreken voor zich maar van de rest?
Is het überhaupt mogelijk om deze upgrade te doen als je frame niet voorzien is voor di2?
Waarom wil je elektrisch?
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Upgraden naar di2

Bericht door kenny »

Een paar redenen samen eigenlijk, mijn shifter is stuk en moet dus vervangen worden maar er is een kleine productiefout aan mijn frame ook. De laatste kabelnok voor de derrie staat net iets te laag waardoor de kabel nooit volledig vrij kan bewegen. Das niet zo erg als de kabel nieuw is maar vanaf er vuil aankomt gaat het schakelen snel achteruit. Met electronic schakelen is dat ook direct opgelost. Daarbij komt dat ik ook gewoon benieuwd ben naar de technologie en ze wil leren.
Plaats reactie